Våre Veger
14.12.2020
Korona-pandemien påvirket både gjennomføringen og leveransene til E18 Festningstunnelen under Oslo sentrum. Men Skanska leverte på dato, som planlagt.
I et års tid har det foregått et intensivt nattarbeid i Festningstunnelen. Det er ikke bare å stenge Norges mest trafikkerte tunnel med ÅDT på nesten 100.000 når omfattende rehabilitering skal gjennomføres, og derfor ble Skanska og underentreprenørene henvist til å ta natten til hjelp.
Oppgraderingen måtte tas i henhold til det etter hvert så velkjente tunneldirektivet fra EU, og oppdraget gikk til Skanska for en kontraktpris på 267 millioner kroner.
- God gjennomføring, sier byggelederen
Byggeleder Olga Mirochnikova i Statens vegvesen er svært fornøyd med gjennomføringen av prosjektet, og den jobben som Skanska har gjort.
- Det er alltid komplekst å gjennomføre prosjekter i Oslo. Her var vi
Gå til medietOppgraderingen måtte tas i henhold til det etter hvert så velkjente tunneldirektivet fra EU, og oppdraget gikk til Skanska for en kontraktpris på 267 millioner kroner.
- God gjennomføring, sier byggelederen
Byggeleder Olga Mirochnikova i Statens vegvesen er svært fornøyd med gjennomføringen av prosjektet, og den jobben som Skanska har gjort.
- Det er alltid komplekst å gjennomføre prosjekter i Oslo. Her var vi


































































































