Dagligvarehandelen
20.09.2016
- Vi kan ikke forvente at kjedene vil fortsette å selge en stor produktgruppe med tap i all fremtid. På et tidspunkt vil de ønske å tjene penger, sier KLF-sjef Bjørn-Ole Juul-Hansen.
Den siste tiden er det skrevet mye om økte matpriser, og ikke minst prisen på kjøtt. Om kjøttprisen har økt, merkes det likevel lite både hos kjeder og underleverandører. Til det er varegruppen altfor underpriset fra før.
Klager ikke - Industrien vil ikke være den som roper høyest etter å få sin del av fortjenesten når kjøttprisene øker. Vi ser jo hvilke marginer kjedene opererer med. Det er langt igjen før de tjener penger på kjøtt, sier adm. direktør Bjørn-Ole Juul-Hansen i Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund (KLF).
Han er overbevist om at kjøttprisene vil øke mer enn konsumprisindeksen de kommende årene, og mener dét er en god ting.
- I utgangspunktet er industrien ikke så glad i økte priser til forbrukerne fordi vi risikerer at volume
Gå til medietKlager ikke - Industrien vil ikke være den som roper høyest etter å få sin del av fortjenesten når kjøttprisene øker. Vi ser jo hvilke marginer kjedene opererer med. Det er langt igjen før de tjener penger på kjøtt, sier adm. direktør Bjørn-Ole Juul-Hansen i Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund (KLF).
Han er overbevist om at kjøttprisene vil øke mer enn konsumprisindeksen de kommende årene, og mener dét er en god ting.
- I utgangspunktet er industrien ikke så glad i økte priser til forbrukerne fordi vi risikerer at volume