I kronikken NTNU driter i morgendagens arkitekter skriver hun: Vi er lei av dårlige kurs, dårlig tilrettelegging, dårlig planlegging, dårlig informasjon, dårlige ressurser. Men det driter vel NTNU i.
Sandberg hevdet overfor UA at ledelsen prioriterer å ansette folk som driver med forskning framfor undervisning, og at hun savner undervisere som har erfaring som prosjekterende arkitekter.
Tilbyr et ekstra kurs
Det er særlig profilen til de seks masterkursene ved fakultetet hun er kritisk til:
Det som ikke er greit er å sette opp seks kurs, hvor to har slitt med søkertallet i flere år, tre handler om å bygge fullskala og to baserer seg på eksperimentelle læringsmetoder. Kun ett prosjekteringsfag tilbyr NTNU studentene sine til våren, barnehage. Studentene har mageknip for å ikke få det ene faget som er bra.
Som om ikke denne kritikken var nok å fordøye: I forrige uke leverte seks studenter et opprop til Shetelig, der 230 studenter har skrevet under på at de krever å bli lyttet til. De mener blant annet at utdanning ble nedprioritert da fakultete