Skolelederen
24.09.2018
... utfordringer for oss som samfunn. De fleste av oss er avhengige av å kunne bruke digital teknologi for å kunne delta i samfunns- og i arbeidsliv.
Regjeringen peker ut retningen for bruken av IKT i opplæringen for de neste årene. Elevenes læring er kjernen i strategien, læring som skal gi dem redskaper til å mestre livene sine nå og i framtiden.
Denne teknologien er i rivende utvikling, og slik vil det fortsette! Digitaliseringsstrategien beskriver en fjerde teknisk revolusjon, en utvikling som er eksponentiell. Det som vi tidligere så på som umulig, løses nå ved hjelp av teknologi. Kunstig intelligens er enda en dimensjon. Algoritmer og robotisering forsterker endringstakten. Denne utviklingen legger et særlig ansvar på oss med ansvar for opplæringen. Bevissthet rundt forholdene, tilrettelegging og ansvarlig
Gå til medietDenne teknologien er i rivende utvikling, og slik vil det fortsette! Digitaliseringsstrategien beskriver en fjerde teknisk revolusjon, en utvikling som er eksponentiell. Det som vi tidligere så på som umulig, løses nå ved hjelp av teknologi. Kunstig intelligens er enda en dimensjon. Algoritmer og robotisering forsterker endringstakten. Denne utviklingen legger et særlig ansvar på oss med ansvar for opplæringen. Bevissthet rundt forholdene, tilrettelegging og ansvarlig