En jury på seks medlemmer, oppnevnt av NILs styre, vurderte i år 120 innsendte bidrag.
Det vektlegges spredning i både geografi og sjanger.
Boka trykkes i 3000 eksemplarer som både fordeles på NILs medlemmer, faste abonnenter og eksterne mottakere som offentlige og private byggherrer, kommuner, eiendomsselskaper, entreprenører, arkitektkontor, norskeambassader, bibliotek, utdanningsinstitusjoner, media og relevante faggrupper.
Et røft interiør med eksponert tegl, historiske fliser, eik og sort stål pryder forsiden av årets utgave av NILs årbok. Forsiden lokker leseren inn i et vell av ulike interiør fra det ganske land. Her får man mer enn lettbente interiøroppslag, slik man finner dem i interiørmagasinene. Det er for eksempel gitt rom for lengre fagartikler om møbel og interiør, i tillegg til rapporter fra Kunsthøgskolen i Bergen, Kunsthøgskolen i Oslo og Høyskolen Kristiania. Seks utvalgte prosjekter har også lengre tekster, i tillegg til mange og store bilder.
Resten av interiørene er inndelt etter kategorier, blant annet hotell, kontor, bolig, serveringssteder og møbler. Interessant nok er det bare tre møbelprosjekter med i år.
Årboken er, ifølge NIL, først og fremst et markedsføringsverktøy mot potensielle oppdragsgivere. For mange er den mest til inspirasjon, og for andre et oppslagsverk. I