Våre Veger
04.05.2017
Maskinentreprenører i Møre og Romsdal som har satset på vegbygging opplever et knusktørt marked i eget fylke.
Fylkets største maskinentreprenør,
K. A. Aurstad på Sunnmøre, har vært nødt til å permittere mange av sine ansatte.
Dette står i sterk kontrast til lovnadene i NTP, der mange og store prosjekt skal igangsettes i perioden 2018-29. De største er E39 Betna-Vinjeøra-Stormyra på Nordmøre (2,1 mrd. kroner i 2018-23) og E39 Møreaksen (8 mrd. kroner i 2024-29).
I tillegg blir det oppstart på fylkesvegprosjektet Fv 659 Nordøyvegen (3,8 mrd. kroner) til høsten. Her blir det muligheter for mange underentrepriser som kan passe maskinentreprenørene i fylket godt.
Men dette hører framtida til. I øyeblikket er virkeligheten helt annerledes. Det er knusktørt, og ingen lever av fr
Gå til medietK. A. Aurstad på Sunnmøre, har vært nødt til å permittere mange av sine ansatte.
Dette står i sterk kontrast til lovnadene i NTP, der mange og store prosjekt skal igangsettes i perioden 2018-29. De største er E39 Betna-Vinjeøra-Stormyra på Nordmøre (2,1 mrd. kroner i 2018-23) og E39 Møreaksen (8 mrd. kroner i 2024-29).
I tillegg blir det oppstart på fylkesvegprosjektet Fv 659 Nordøyvegen (3,8 mrd. kroner) til høsten. Her blir det muligheter for mange underentrepriser som kan passe maskinentreprenørene i fylket godt.
Men dette hører framtida til. I øyeblikket er virkeligheten helt annerledes. Det er knusktørt, og ingen lever av fr