Våre Veger
19.11.2023
Avtalen er å møtes på midten, men har ikke motparten nådd fram til streken fortsetter den som har kommet lengst.
- Hvor mange meter inn hadde Skanska kommet?
Geolog Maren Lunsæter og skiftleder Amalie Fonneland hos Hæhre etterspør med stor interesserte oppdaterte nyheter fra den andre siden av fjellet når Våre Vegers utsendte ankommer anleggsplassen i Kanstadbotn.
At konkurransen mellom hovedentreprenør Skanska og underentreprenør Hæhre har satt litt ekstra fart i arbeidsfolket, er lett å merke.
Intern konkurranse
Avtalen mellom hovedentreprenør Skanska og underentreprenør Hæhre er nemlig at underentreprenøren skal drive 4,8 av den 9,8 kilometer lange Fiskefjordtunnelen på OPS-prosjektet Hålogalandsvegen. Men om ikke Skanska har kommet fram til sin del før underentreprenøren, får Hæhre fortsette til de to stuffene møtes.
- Det har gitt oss i Hæhre et insentiv til å stå på. Det blir nok litt intern konkurranse mellom oss og Skanska om hvem som passerer midtstreken først. Der har vi litt humor oss imellom, vi konkurre
Gå til medietGeolog Maren Lunsæter og skiftleder Amalie Fonneland hos Hæhre etterspør med stor interesserte oppdaterte nyheter fra den andre siden av fjellet når Våre Vegers utsendte ankommer anleggsplassen i Kanstadbotn.
At konkurransen mellom hovedentreprenør Skanska og underentreprenør Hæhre har satt litt ekstra fart i arbeidsfolket, er lett å merke.
Intern konkurranse
Avtalen mellom hovedentreprenør Skanska og underentreprenør Hæhre er nemlig at underentreprenøren skal drive 4,8 av den 9,8 kilometer lange Fiskefjordtunnelen på OPS-prosjektet Hålogalandsvegen. Men om ikke Skanska har kommet fram til sin del før underentreprenøren, får Hæhre fortsette til de to stuffene møtes.
- Det har gitt oss i Hæhre et insentiv til å stå på. Det blir nok litt intern konkurranse mellom oss og Skanska om hvem som passerer midtstreken først. Der har vi litt humor oss imellom, vi konkurre