AddToAny

Kantklipperspesialisten

Spesialbygd bil med rekkevidde på 12 meter gjør kantklippingen både effektiv og fleksibel.
JAN ARNE SNARVOLD på Flisa i Åsnes har 650 kilometer med kantklipp å ta vare på. Det handler om riksveikontrakten for søndre del av gamle Hedmark fylke, samt riksvei 3/25 Løten-Elverum og Løten-Hamar. Tidligere var det en del fylkesveier også, nå er det helst riksveiene han vil jobbe med.
- Dere er nærmest spesialisert på kantklipping? - Å, jeg vet ikke det. Men vi har nå drevet på med dette i noen år, og synes det er viktig å gjøre ting ordentlig, sier Snarvold.
- I denne bransjen blir det litt å arbeide med livet til låns i sommermånedene. Vi begynner i slutten av mai, så skal vi egentlig ha fri i juli, men det er alltids et eller annet som skal gjøres, med utvikling eller vedlikehold av maskinparken. Men det er nå sjelden vi kjører i stykker.
- Vi har ingen overflod av utstyr, men har det vi trenger. Det er kraner og klippere som er svakheten, og der har vi dobbelt opp. Det er enkelt å skifte, vi bare bytter kran med klipperhode, sier han.

Proffutstyr
Av klippeutstyr bruker de helst svenske Slagkraft.
- Det er proffutstyr og det eneste som fungerer, etter vår erfaring. Dyrt, men vi har sjelden eller aldri problemer, sier Snarvold, som sammen med kollega Tore Meiningen tar seg av det meste av kjøringen. Og en fast, innleid kar fra Polen, som er med på å kjøre i august måned på 12. året. Aug
Gå til mediet

Flere saker fra Våre Veger

I sitt forslag må den politiske ledelsen klare å fortelle hvordan de ser for seg at transport-Norge skal se ut noen tiår fram i tid, og hvordan vi kommer dit.
Våre Veger 19.11.2023
Som en av Norges ledende forhandlere av områdesikring tar vi stolthet i å alltid levere.
Våre Veger 19.11.2023
- JA, VI har skjønt at Vegvesenet er svært fornøyd med prosjektet, og det har vi jobbet mye og hardt for, sier prosjektleder Wolfgang Mysliwietz.
Våre Veger 19.11.2023
For andre år på rad økte bruken av salt sist vinter på norske europa- og riksveier. En rapport fra Statens vegvesen viser en økning på 24.000 tonn salt fra vinteren før.
Våre Veger 19.11.2023
Våre Veger 19.11.2023

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt