![Ikke så uenige om kroppsøving Ikke så uenige om kroppsøving](https://fagpressenytt.no/sites/default/files/styles/thumbnail/public/articles/web-ikke-sa-ue.png?itok=Xa8jyzbd)
Journalisten følger opp dette med å stille spørsmål om hva det egentlig betyr at elevene skal lære seg å «praktisere treningsmetoder for å forbedre ferdigheter i individuelle idretter, dans og alternative bevegelsesaktiviteter» - og videre om det er treningsmetoder de skal lære seg eller om det er det å forbedre ferdigheter de skal klare?
Jeg er den eneste navngitte fagpersonen i artikkelen som kan tas til inntekt for det siste synet, da det midtveis i artikkelen blir opplyst om at:
«Vinje tror det skjer i dag at lærere gir karakter delvis på grunnlag av hvor god eleven er i idrett, og han synes heller ikke at det er helt ulogisk ut i fra kompetansemålene i læreplanen.»
Enig med Rustad
Jeg passer imidlertid ikke som et eksempel denne tolkningen på kompetansemålet. Jeg er derimot enig med Morten C. Rusta