Nettverk
23.06.2026
Under Industri-uka i Grenland i starten av juni holdt jeg innlegg om det som kanskje er den viktigste saken for norsk industri akkurat nå: Kraft.
Industri-uka samler hvert år industri, leverandører, politikere og fagbevegelse i Telemark for å diskutere framtidas industri. Budskapet mitt var tydelig: Vi har ikke nok kraft, og vi bygger ikke ut raskt nok.
Statnett varsler at det ikke er forsvarlig å koble på mer kraftkrevende virksomhet i Nord-Norge. Kapasitetskøen i strømnettet fortrenger industriprosjekter som trenger kraft for å kutte klimautslipp. Og innen 2040 skal klimagassutslippene fra industrien til null.
Dette handler om arbeidsplassene til våre medlemmer. Uten investeringer i ny kraft o
Les opprinnelig artikkelStatnett varsler at det ikke er forsvarlig å koble på mer kraftkrevende virksomhet i Nord-Norge. Kapasitetskøen i strømnettet fortrenger industriprosjekter som trenger kraft for å kutte klimautslipp. Og innen 2040 skal klimagassutslippene fra industrien til null.
Dette handler om arbeidsplassene til våre medlemmer. Uten investeringer i ny kraft o


































































































