Dagligvarehandelen
24.05.2016
Uten lokalmaten hadde butikken ikke vært der den er i dag, mener kjøpmann Nils Martin Tidemann.
I fjor ble det solgt lokalmat for 4,2 milliarder i dagligvarebutikkene, etter en økning på 10 prosent fra året før. Varegruppen vokste tre ganger mer enn dagligvaremarkedet totalt.
Hos Rema Røros bidro større bredde i sortimentet til veksten.
- Vi har et større utvalg av lokale produkter enn vanlig i Rema, sier Nils Martin Tidemann og forklarer det med at butikken fører store deler av sortimentet til Rørosmat, andelslaget for småskalaprodusenter i Røros-området.
- Er lokalmaten verdt innsatsen? - Ja, svarer han med ettertrykk. - Uten den hadde vi ikke vært der vi er i dag. I fjor doblet vi omsetningen av den, anslår han.
Ikke én, men tre varianter Rema-butikken har til sammen 50-60 varelinjer med lokalmat. Spekemorr i kveil er det
Gå til medietHos Rema Røros bidro større bredde i sortimentet til veksten.
- Vi har et større utvalg av lokale produkter enn vanlig i Rema, sier Nils Martin Tidemann og forklarer det med at butikken fører store deler av sortimentet til Rørosmat, andelslaget for småskalaprodusenter i Røros-området.
- Er lokalmaten verdt innsatsen? - Ja, svarer han med ettertrykk. - Uten den hadde vi ikke vært der vi er i dag. I fjor doblet vi omsetningen av den, anslår han.
Ikke én, men tre varianter Rema-butikken har til sammen 50-60 varelinjer med lokalmat. Spekemorr i kveil er det