I skolen
05.11.2016
11. oktober behandlet Stortinget regjeringens skolemelding. Regjeringen ønsket å fornye Kunnskapsløftet og kunne ikke velge å se bort fra rapportene fra Ludvigsenutvalget, som ble så godt mottatt i skolen.
Utvalget verdsatte både elever og lærere, og begrunnet sine forslag med et bredt kunnskapssyn og fokuserte på elevens aktive deltaking i læringsarbeidet. Utvalgets forslag var en helhetlig tenkning om den kunnskap som trengs i norsk skole i framtida, som var forløsende. Derfor er det uheldig at regjeringa bare stykkevis vil gjennomføre utvalgets forslag.
Det mest interessante som skjedde under Stortingets behandling den hustrige oktoberdagen, var en ny flertallsallianse (AP, SP, SV, V og KrF) i flere forslag: regjeringen må komme tilbake til Stor
Les opprinnelig artikkelDet mest interessante som skjedde under Stortingets behandling den hustrige oktoberdagen, var en ny flertallsallianse (AP, SP, SV, V og KrF) i flere forslag: regjeringen må komme tilbake til Stor