Våre Veger
04.05.2017
Nasjonal transportplan 2018-2029 (NTP) ser i første omgang ut som et mer helhetlig strategisk dokument enn tidligere. Prosjekter sees i sammenheng, og ikke bare stykkevis og delt. Men mange spørsmål gjenstår.
OPPLYSNINGSRÅDET FOR VEITRAFIKKEN
(OFV) er fornøyd med deler av planen, men ikke med alt, og NTP kommer til å bli grundig drøftet og analysert i tiden fram mot Stortingsbehandlingen før sommerferien. Blant gledene er den omfattende satsingen. Blant skuffelsene er manglende hovedprioritering av veiforbindelsene mellom Østlandet og Vestlandet, og at det ikke legges opp til en egen nasjonal plan for fylkesveiene.
STORE PROSJEKTER
- Vi er opptatt at midlene til hovedveinettet blir kanalisert til å bygge den korteste, raskeste, laveste og mest driftssikre av veiene som skal sikre en prioritert hovedvei mellom Østlandet og Vestlandet, sier fagsjef Karin Yrvin i OFV.
- Nå ser vi at viktige prosjekter på E134 forbindelsen skyves ut i tid, og det skaper usikkerhet om mulighet for gjennomføring av prosjektene. At d
Gå til mediet(OFV) er fornøyd med deler av planen, men ikke med alt, og NTP kommer til å bli grundig drøftet og analysert i tiden fram mot Stortingsbehandlingen før sommerferien. Blant gledene er den omfattende satsingen. Blant skuffelsene er manglende hovedprioritering av veiforbindelsene mellom Østlandet og Vestlandet, og at det ikke legges opp til en egen nasjonal plan for fylkesveiene.
STORE PROSJEKTER
- Vi er opptatt at midlene til hovedveinettet blir kanalisert til å bygge den korteste, raskeste, laveste og mest driftssikre av veiene som skal sikre en prioritert hovedvei mellom Østlandet og Vestlandet, sier fagsjef Karin Yrvin i OFV.
- Nå ser vi at viktige prosjekter på E134 forbindelsen skyves ut i tid, og det skaper usikkerhet om mulighet for gjennomføring av prosjektene. At d