I domsslutningen kommer det fram at Solbergs krav om heving av båtkjøpet ikke tas til følge. Dufour Yachts SA betaler er dømt til å betale kroner 146 659 til Solberg. Sakskostnader tilkjennes ikke noen av partene.
Retten avviser at Dufour ikke maktet å fremlegge dokumentasjon på CE-godkjennelse som mangel, men anser at mangelfull heft mellom innerliner og skrog er en mangel.
Lang tvist
Saken startet med at Dufoureieren oppdaget glippe mellom skrog og kjøl i 2012. I 2015 ble båten sjekket av takstmann Are Wiig som etter undersøkelse konkluderte at båtens rammekonstruksjon ikke var festet skikkelig til skroget, og ga båten seilingsforbud med tanke på sikkerheten.
Solberg fikk utbedret svakheten, men fikk ingen erstatning fra verftet. I februar 2017 valgte Solberg å stevne Dufour i retten med krav om å få dekket reparasjonskostnadene og utgifter til sakkyndige. Den 20. juli 2017 bekreftet advokat Steenstrup at han var bemyndiget til å akseptere forkynning av ret