Antall digitale abonnenter økte med 42 prosent til 83.065 i andre kvartal, og samlet lå tallet på abonnenter på 213.516 abonnenter, en vekst på 7 prosent.
Fakta
Nøkkeltall fra Polaris Media ASAs resultat for andre kvartal 2019. Tall for samme periode i 2018 i parentes.
Driftsinntekter: 590,2 millioner kroner (391 millioner kroner)
Driftsresultat (EBIT): 21,2 millioner kroner (39,2 millioner kroner)
Resultat før skatt: 61,8 millioner kroner (76,7 millioner kroner)
- Det er spesielt gledelig at abonnementskampanjen i sommer har gitt veldig positiv effekt på antall abonnenter. Veksten er betydelig større enn fjorårets sommerkampanje, og mye tyder på at både leserne og mediehusene har fått en økt digital modenhet. Det er lagt en god plan for å konvertere flest mulig av kampanjeabonnentene til fullt betalende abonnenter, sier konsernsjef Per Axel Koch i en kommentar til tallene.
I andre kvartal i år ble Polaris hovedaksjonær i Stampen Media, det ledende mediehuset på Sveriges vestkyst. For perioden mai-juni har mediehuset hatt en resultatbedring fra minus 20 millioner kroner til minus 7 millioner kroner, noe som forklares med kostnadsbesparelser knyttet til omorganisering og effektivisering av distribusjon.
Image-text:
Konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix