Dagligvarehandelen
15.10.2019
Jan Hillesland mener dagligvarebransjen kaster bort tid, penger og mat på dårlig fotarbeid i forkant av nylanseringer.
dagligvarehandelen har pilene pekt rett til værs i mange år, og da har folk en tendens til å bygge på seg mye selvtillit. Men det er ofte da det går galt, sier Jan Hillesland.
- I
Hillesland er bokaktuell med «Shopping», en lærebok i hvordan man lettere kan lykkes i butikk- og kjededrift. Og i Norge er det åpenbart mange som har mye å lære.
- Det har kommet mange dyktige mennesker inn i norsk dagligvarebransje de siste årene, men det er fortsatt fryktelig mye uprofesjonalitet, fastslår han.
- Er det derfor du har skrevet denne boken?
- Den er skrevet fordi vi får de samme spørsmålene år etter år, og det forteller oss at bransjen har manglet en arbeidsbok. Det skal sies at de som kommer til oss, allerede er flinke folk, men de ønsker å bli bedre.
Gå til mediet- I
Hillesland er bokaktuell med «Shopping», en lærebok i hvordan man lettere kan lykkes i butikk- og kjededrift. Og i Norge er det åpenbart mange som har mye å lære.
- Det har kommet mange dyktige mennesker inn i norsk dagligvarebransje de siste årene, men det er fortsatt fryktelig mye uprofesjonalitet, fastslår han.
- Er det derfor du har skrevet denne boken?
- Den er skrevet fordi vi får de samme spørsmålene år etter år, og det forteller oss at bransjen har manglet en arbeidsbok. Det skal sies at de som kommer til oss, allerede er flinke folk, men de ønsker å bli bedre.