Universitetsavisa
09.05.2017
Arkitekt Ole Wiig gikk hardt ut mot rektor Gunnar Bovim under tirsdagens paneldebatt.
Tirsdagens paneldebatt på folkemøtet om campusutvikling åpnet med at dekan Monika Rolfsen møtte en svært engasjert arkitekt Ole Wiig, som gikk ut mot rektor Gunnar Bovim og NTNUs konkurranse:
Les mer- Jeg synes det har vært en useriøs konkurranse. Det er et misbruk av arkitekters tid. 27 arkitektfirmaer har lagt ned hundrevis av timer. Så sier rektor på høflig vis at det ikke var en arkitektkonkurranse, det var en idékonkurranse, sa Wiig.
Campus på Nyhavna
Wiig var klart på at han mente det burde bygges campus på Nyhavna, og framhevet nærhet til byens innbyggere og næringslivet som fordeler med dette.
- NTNU burde se til MIT (Massachussetts Institute of Technology, journ.anm.), var hans budskap.
Rolfse


































































































