Våre Veger
30.09.2017
Egentlig skulle vegen vært bygd for 15 år siden, og grendefolket har vært skuffet, for å si det pent. Men med ny E134-utbygging tvang ny fylkesveg forbi Darbu seg fram.
- Alt har gått etter planene. Vi holder oss innenfor kostnadsrammen, og vi åpner 14 dager før tiden, forteller Vegvesenets byggeledere Roy Are Haare og Ole Prestegård.
- Utfordringene har vært inntransporten av kulverten som går under jernbanen. Konstruksjonen på drøye 1000 tonn ble plasstøpt, løftet opp og kjørt på plass. Vi bommet med halvannen centimeter, og det må kalles fulltreff, forteller Haare.
Jernbanen måtte stenges i to helger for å få bygd denne kulverten, og under inntransporten hadde staben 5
Gå til mediet- Utfordringene har vært inntransporten av kulverten som går under jernbanen. Konstruksjonen på drøye 1000 tonn ble plasstøpt, løftet opp og kjørt på plass. Vi bommet med halvannen centimeter, og det må kalles fulltreff, forteller Haare.
Jernbanen måtte stenges i to helger for å få bygd denne kulverten, og under inntransporten hadde staben 5


































































































