Baker og Konditor
27.01.2017
Bakerier sponser en god del toppidrettsutøvere og proffe lag, men også lokale lag i alle aldersgrupper. Slik blir brød satt i sammenheng med helse og sunnhet.
Mange bakerier har idrett som hovedsponsorat og setter seg slik i assosiasjon med miljøer som trenger næringsrik mat. Hensikten er jo ofte at forbruker skal kjøpe denne maten. Godt nok for en idrettsutøver - godt nok for meg. Flere av de store bakeriene sponser en rekke idrettsorganisasjoner og enkeltutøvere, men det er vanskelig å måle resultater av sponsingen i kroner og øre.
Gir ofte starthjelp
Filosofien i Bakehuset Nord-Norge, er at de ønsker å støtte idrettslag i en startfase. Når lagene er oppe og står på egne ben, leter bakeriet etter nye sponsorater. Med noen unntak.
- Vi har et godt forhold til Tromsø Idrettslag gjennom 20-år med samarbeid. I TIL har vi navnet på drakta og de er vårt hovedsponsorat. Vi selger TIL-brødet i butikker i Tromsø og omegn, og en andel av brødsalget går til klubben. Den siste tiden har salget falt litt og vi ønsket å revitalisere brødet. I høst lagde vi ny resept og design og vi tok helse og ernæring alvorlig i produktutviklingen. Som idrettslag stilte TIL strenge krav til hva brødet kunne inneholde. Minst mulig salt, langsomme karbohydrater og minimum 50 prosent grovhet. Så koblingen vår til idrett er klart basert på helse og sunnhet, sier salgssjef Kjetil Myrbakk.
Støtter lag i hele landsdelen
- Men oftest sponser vi altså de mindre lagene som trenger det mest. Vi selger våre produkter i hele Nord-Norge og �
Gå til medietGir ofte starthjelp
Filosofien i Bakehuset Nord-Norge, er at de ønsker å støtte idrettslag i en startfase. Når lagene er oppe og står på egne ben, leter bakeriet etter nye sponsorater. Med noen unntak.
- Vi har et godt forhold til Tromsø Idrettslag gjennom 20-år med samarbeid. I TIL har vi navnet på drakta og de er vårt hovedsponsorat. Vi selger TIL-brødet i butikker i Tromsø og omegn, og en andel av brødsalget går til klubben. Den siste tiden har salget falt litt og vi ønsket å revitalisere brødet. I høst lagde vi ny resept og design og vi tok helse og ernæring alvorlig i produktutviklingen. Som idrettslag stilte TIL strenge krav til hva brødet kunne inneholde. Minst mulig salt, langsomme karbohydrater og minimum 50 prosent grovhet. Så koblingen vår til idrett er klart basert på helse og sunnhet, sier salgssjef Kjetil Myrbakk.
Støtter lag i hele landsdelen
- Men oftest sponser vi altså de mindre lagene som trenger det mest. Vi selger våre produkter i hele Nord-Norge og �