NTL-magasinet
21.10.2020
Hadde Avinor vært en privat bedrift, ville de vært konkurs før sommeren. Nå forbereder de ansatte seg på tøffe kutt, outsourcing og oppsigelser.
BEREDT: Når flyene står, blir det innsparingsbehov for Avinor. NTLerne Trond Høgemark (t.v.), Torbjørn Harbo, Jone Andersen og Per Gimre på Stavanger lufthavn forbereder seg på en krevende tid framover.
Da Norge og verden stengte ned i mars, ble luftfarten en av de hardest rammede sektorene. Flyselskapene blør penger, taxfree-aktørene permitterer i stort antall, og Avinor spår et inntektsfall på 7-8 milliarder kroner i 2020.
Ingen har tro på at luftfarten kommer seg på beina med det f�
Les opprinnelig artikkelDa Norge og verden stengte ned i mars, ble luftfarten en av de hardest rammede sektorene. Flyselskapene blør penger, taxfree-aktørene permitterer i stort antall, og Avinor spår et inntektsfall på 7-8 milliarder kroner i 2020.
Ingen har tro på at luftfarten kommer seg på beina med det f�