Rundspørringen handlet om bruk av Facebook i barnehagen. Mer enn hver fjerde ansatte svarer at deres barnehage har en Facebook-side.
Brukes som reklamekanal
To tredjedeler av dem som svarte på rundspørringen jobber i en kommunal barnehage, resten i private.
I et åpent kommentarfelt kom det inn rundt hundre kommentarer. Flere skriver at de ser på barnehagens Facebook-side som en god informasjonskanal rettet mot foreldre, og at det er god profilering av barnehagen.
Facebook er en meget enkel måte å kommunisere med foreldrene på, det er kun to foreldre av de 55 som har barn i barnehagen som ikke er med på FB-gruppa vår.
Vi har en lukket side der kun personal og foreldre har tilgang. Legger aldri ut bilder med ansikt, og tenker gjennom etikk. Foreldrene er veldig fornøyde og synes det er fint å kunne prate med barna om barnehagen ut i fra bilder. Spesielt i forhold til de minste. Vi gjør dette kun når vi har gjort noe annerledes og husker å legge det ut! Foreldene ønsker enda mer.
Vi legg