Baker og Konditor
09.06.2017
Hancock har vært en knallsuksess siden oppstarten i 2010 og sosiale medier brukes aktivt i markedsføringen.
Ingrid Hancock Bjerknes er markedsføreren som ble gründer i konditorbransjen. Ballen begynte å rulle da hun la merke til at cupcakes ikke var på markedet i Norge. Slik ble Ingrid en av de aller første kommersielle aktørene på det norske markedet med cupcakes.
Har lært underveis
Hancock Cupcakes ble en umiddelbar suksess og Ingrid skrev to bøker; «Cupcakes-lag dem selv» og «Cookies - lag dem selv» (CappelenDamm), som begge vant årets dessertbok i Norge i den internasjonale konkurransen «Gourmand International». Den ene boken er solgt internasjonalt, og totalt har det vært solgt cirka 45 000 bøker. Ikke ille for en som ikke hadde noe bakgrunn fra konditorbransjen. Hun har lært faget underveis fra flinke konditorer.
- Det viktigste er å finne et produkt som kan selge og jeg valgte cupcakes. Litt fordi det ikke var på
Gå til medietHar lært underveis
Hancock Cupcakes ble en umiddelbar suksess og Ingrid skrev to bøker; «Cupcakes-lag dem selv» og «Cookies - lag dem selv» (CappelenDamm), som begge vant årets dessertbok i Norge i den internasjonale konkurransen «Gourmand International». Den ene boken er solgt internasjonalt, og totalt har det vært solgt cirka 45 000 bøker. Ikke ille for en som ikke hadde noe bakgrunn fra konditorbransjen. Hun har lært faget underveis fra flinke konditorer.
- Det viktigste er å finne et produkt som kan selge og jeg valgte cupcakes. Litt fordi det ikke var på