Universitetsavisa
28.04.2017
Linjeforeningene mener det er normalt å ta betalt for bedriftspresentasjoner og annonsering, og viser til at det de gjør både kommer næringslivet og studentene til gode.
Mens Næringsforeningen i Trondheimsregionen (NiT) mener det er uaktuelt å betale linjeforeningene for å få hjelp til å spre informasjon om arrangementer, tar en tidligere linjeforeningsleder foreningene til forsvar og peker på at disse inntektene kommer studentene til gode. Men hvilke tanker gjør linjeforeningene selv seg om praksisen?
Les merAbakus, linjeforeningen som ba om 2 500 kroner for å legge ut arrangementet til NiT på sine hjemmesider og i arrangementskalenderen, sier det er standard prosedyre for dem å ta betalt for å reklamere for utenforstående arrangementer.
og Twitter.
Tilbyr årelang erfaring
- På en vanlig dag kan vi som linjeforening motta flere slike henvendelser, og for å ivareta interessene til både bedrifter og studenter ser vi det som hensiktsmessig å ikke dele alt, sier Espen Sørhaug, leder for PR-komitéen i foreningen for data- og kommunikasjonsteknologi ved NTNU.
Foreningen hadde i fjor inntekter fra bedrifter på over 1,6 millioner kroner og endt


































































































