VVS Aktuelt
11.10.2016
Ahlsell Norge AS har en offensiv vekststrategi. Innen 2020 skal den flerfaglige grossisten doble omsetningen. Dette skal oppnås med et tydelig fokus på de fire fagområdene Ahlsell representerer, VVS, VA, EL, Bygg & Industri, nye satsningsområder og ny forsterket organisasjon.
Det er offensive tanker hos Ahlsell Norge. Konsernet med cirka 1000 ansatte i Norge og en omsetning som nærmer seg fem milliarder kroner fikk i fjor ny administrerende direktør. Etter et år med å bygge opp en ny organisasjon er nå Rune Flengsrud klar for å formidle hva som er målsettingen.
- Det viktigste for meg i starten har vært å få oversikt slik at vi kunne utarbeide en vekststrategi som er i tråd med konsernets målsetting. Aller først måtte vi få på plass en riktig organisasjon med de riktige menneskene. I tillegg til våre fire divisjoner har vi også opprettet seks regioner med hver sin sjef. Denne revitaliseringen består av blant annet nye mennesker som kommer fra andre bransjer, sier Flengsrud til VVS aktuelt.Nye fokusnæringer
Når det gjelder veksten de kommende årene
Gå til mediet- Det viktigste for meg i starten har vært å få oversikt slik at vi kunne utarbeide en vekststrategi som er i tråd med konsernets målsetting. Aller først måtte vi få på plass en riktig organisasjon med de riktige menneskene. I tillegg til våre fire divisjoner har vi også opprettet seks regioner med hver sin sjef. Denne revitaliseringen består av blant annet nye mennesker som kommer fra andre bransjer, sier Flengsrud til VVS aktuelt.Nye fokusnæringer
Når det gjelder veksten de kommende årene