Skolelederen
23.11.2017
Skuleleiarar har eit overordna ansvar for eit læringsmiljø som oppmuntrar lærarar til å utvikle seg fagleg. Korleis kan ein gå fram for å lukkast med kompetanseheving blant lærarane?
AV DORTHEA SEKKINGSTAD OG INGRID SYSE, HØGSKULEN PÅ VESTLANDET
Både norsk og internasjonal forsking peikar på ein samanheng mellom elevane si læring og dei tilsette si læring - altså at det betyr mykje korleis skuleleiaren leiar kompetanseutviklinga. I haust avsluttar Utdanningsdirektoratet ei stor satsing på skulebasert kompetanseutvikling på ungdomstrinnet, Ungdomstrinn i utvikling (UiU). Målet med strategien har vore å utvikle kunnskap, ferdigheiter og haldningar knytt til kompetanseutvikling, både individuelt og kollektivt, slik at skulane kan løfte seg i flokk. Den eine av fleire rapportar om UiU peikar på store skilnader mellom skulane, både i korleis dei jobbar med satsinga og korleis rektor leiar arbeidet (delrapport 2 (NIFU 2015:27) «Fra politisk visjon til virkelighet i klasserommet»).
Korleis bør så skulane gå fram fo
Gå til medietBåde norsk og internasjonal forsking peikar på ein samanheng mellom elevane si læring og dei tilsette si læring - altså at det betyr mykje korleis skuleleiaren leiar kompetanseutviklinga. I haust avsluttar Utdanningsdirektoratet ei stor satsing på skulebasert kompetanseutvikling på ungdomstrinnet, Ungdomstrinn i utvikling (UiU). Målet med strategien har vore å utvikle kunnskap, ferdigheiter og haldningar knytt til kompetanseutvikling, både individuelt og kollektivt, slik at skulane kan løfte seg i flokk. Den eine av fleire rapportar om UiU peikar på store skilnader mellom skulane, både i korleis dei jobbar med satsinga og korleis rektor leiar arbeidet (delrapport 2 (NIFU 2015:27) «Fra politisk visjon til virkelighet i klasserommet»).
Korleis bør så skulane gå fram fo