AddToAny

«At solid faglighet verdsettes. At godt arbeid applauderes, at dårlig arbeid problematiseres.

«At solid faglighet verdsettes. At godt arbeid applauderes, at dårlig arbeid problematiseres.
hvert fall må man vise at man har en slags avstand til seg selv, at man makter å se seg selv utenfra, at man ikke øyeblikkelig går i forsvar.
Vær også på vakt mot selvgodhet, som noen ganger, og det er det skumle, kan forveksles med selvironi. «Men jeg er ikke den som gir meg vet du! » (En liten latter, enten fordi man innser sin påståelighet, eller fordi man er såre tilfreds med seg selv) «Jeg bare gjøv på, på den vanlige måten, og til slutt måtte hun innrømme at det var jeg som hadde rett! Hun ble vel sliten. » Den siste setningen kan indikere et snev av selvinnsikt, men mest sannsynlig forteller det om et menneske som er såre fornøyd med seg selv, og finner hvile i det.
Vær også på vakt mot kjedsomhet. Dersom man kjeder seg under intervjuet, er det all mulig grunn til å tro at ele
Gå til mediet

Flere saker fra Skolelederen

Universitetet i Oslo skal, i samarbeid med flere andre universiteter, etablere et nytt forskningssenter for spesialpedagogikk og inkluderende praksis. Målet er å styrke den spesialpedagogiske forskningen i Norge.
Skolelederen 02.11.2021
Utdanningsdirektoratet har utviklet et digitalt "Kartleggingsverktøy i grunnleggende norsk for språklige minoriteter" som skal hjelpe lærere med å
Skolelederen 02.11.2021
En bestemt måte å utøve voksenrollen på viser seg bedre enn alle andre i utviklingen hos barn og unge. Den fungerer like godt for foreldre, som for ansatte i barnehage og skole.
Skolelederen 02.11.2021
Sammenlignet med andre OECD-land bruker vi mest på skole, utdanning og forskning i forhold til BNP. Et forbedringsområde er imidlertid at vi også har størst grad av kjønnsdeling i videregående opplæring.
Skolelederen 02.11.2021
Velfungerende profesjonsfellesskap eller profesjonelle læringsfellesskap har den siste tiden blitt fremhevet som sentrale i skolens samlede innsats på å bedre elevenes læring. Slike fellesskap etableres nå både på skole-, kommune- og regionalt nivå. Som ledelsesforskere og undervisere i den nasjonale rektorutdanningen er vi særlig opptatt av hvordan slike profesjonsfellesskap utvikles og ledes.
Skolelederen 02.11.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt