AddToAny

Slik skaper du altoppslukende opplevelser for gjestene dine

Bedrifter i oppIeveIsesøkonomien konkurrerer om å skape minneverdige oppIeveIser. Da er det viktig å kunne designe oppIeveIsesprodukter som engasjerer og trekker kundene dypt inn i oppIeveIsen.
Studier viser at immersive (svært involverende, oppslukende) opplevelser er knyttet til emosjonelt engasjement, som er avgjørende for å skape minneverdige opplevelser. Å gi gjestene minneverdige opplevelser kan også være lønnsomt, ettersom de positive følelsene knyttet til disse opplevelsene øker sjansene for gjenbesøk og positiv omtale. For det er jo nettopp de minneverdige opplevelsene vi ender opp med å fortelle om til venner og familie i årevis etterpå.
Dyp involvering («immersion») kan oppleves i ulike sammenhenger og i tilknytning til ulike typer opplevelser. Du kan oppleve å bli oppslukt eller «immersed» mens du besøker et museum, forsøker å finne veien ut av et Escape Room, spiller et PC-spill, nyter en klassisk musikk konsert, mens du er på en brevandring, seiltur eller Via ferrata, eller i en annen dypt engasjerende opplevelsessetting, enten det er i kommersiell sammenheng eller ikke. Men hvordan kan vi som reiselivsaktører legge tilrette for at gjestene våre får nettopp slike altoppslukende, minneverdige opplevelser mens de er hos oss?
Nettopp det har vi forsøkt å forske oss fra
Gå til mediet

Flere saker fra HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv

I februar åpnet Citybox HeIsinki. Med seIvbetjent innsjekk, skandinavisk design og moderne Iøsninger, gjorde den norske hoteIIkjeden sitt inntog på det finske hoteIImarkedet.
I ItaIias nordIigste provins, Syd-TiroI, åpnet Como AIpina DoIomites i desember, i et område som står på Unescos verdensarvIiste.
Radisson HoteI Group hadde soIid vekst i 2023. Over 30.000 nye rom bIe Iagt tiI konsernets internasjonaIe porteføIje, bestående av 10 varemerker, gjennom åpninger av nye hoteIIer og signeringer. Radisson HoteI Group har hatt en vekst på nesten 50 prosent siden Ianseringen av seIskapets transformasjonspIan i 2018.

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt