Dagligvarehandelen
30.08.2022
I forrige uke åpnet Foodora sin fjerde «dark store» i Oslo, og ellevte totalt i Norge. Butikken på Ensjø er selskapets hittil største i Nord-Europa.
Martin Gustavsen er ansatt som butikksjef for storsatsingen på Ensjø, som i tillegg til å betjene daglgvarekundene i sitt geografiske nedslagsfelt, også skal fungere som sentrallager for de øvrige Foodora market-butikkene.
Mye raskere
Gustavsen har solid erfaring fra netthandel med dagligvarer, og kommer sist fra stillingen som ass. avdelingsleder ved Meny Nettbutikk på Bryn i Oslo. Men selv om de to arbeidsplassene har sine likheter, er det også store forskjeller.
- I Meny har man et sekstimersvindu fra bestillingen kommer inn til den skal være klar til henting. I mange tilfeller bestiller også kundene varene dagen før. Her skal alt gå mye raskere. I juli var gjennomsnittlig leveringstid i Foodora 21 minutter, altså fra bestillingen tikket inn, til den ble levert på døren hos kunden, forteller Gustavsen.
I motsetning t
Gå til medietMye raskere
Gustavsen har solid erfaring fra netthandel med dagligvarer, og kommer sist fra stillingen som ass. avdelingsleder ved Meny Nettbutikk på Bryn i Oslo. Men selv om de to arbeidsplassene har sine likheter, er det også store forskjeller.
- I Meny har man et sekstimersvindu fra bestillingen kommer inn til den skal være klar til henting. I mange tilfeller bestiller også kundene varene dagen før. Her skal alt gå mye raskere. I juli var gjennomsnittlig leveringstid i Foodora 21 minutter, altså fra bestillingen tikket inn, til den ble levert på døren hos kunden, forteller Gustavsen.
I motsetning t