Utdanning
08.03.2024
I desse dagar syner Det Norske Teatret stykket «Caligula» om den romerske keisaren som er kjend for si gale framferd.
Thom Jambak
I den norske oppsettinga av stykket, skrive av Albert Camus, er drivkrafta til keisaren at han skal kunne bruke makta si til å gjere det umogelege mogeleg. Både i stykket, og i røynda, gjekk det svært dårleg. Camus skreiv stykket ferdig under andre verdskrigen, og det er openbert at stykket speglar ei samtid der herskarar med for mykje makt, utfører store overgrep på folket dei herskar over.
Heldigvis treng ikkje ynsket om «det umogelege» å føre oss ut i fascismen. Men trua på det er likevel er trua på det avgrensa. Ofte er maskineriet, utviklinga og kompleksiteten av ei slik grad at politikken berre rullar vidare
Gå til medietI den norske oppsettinga av stykket, skrive av Albert Camus, er drivkrafta til keisaren at han skal kunne bruke makta si til å gjere det umogelege mogeleg. Både i stykket, og i røynda, gjekk det svært dårleg. Camus skreiv stykket ferdig under andre verdskrigen, og det er openbert at stykket speglar ei samtid der herskarar med for mykje makt, utfører store overgrep på folket dei herskar over.
Heldigvis treng ikkje ynsket om «det umogelege» å føre oss ut i fascismen. Men trua på det er likevel er trua på det avgrensa. Ofte er maskineriet, utviklinga og kompleksiteten av ei slik grad at politikken berre rullar vidare