AddToAny

Viaplay setter seg nye strømmemål

Viaplay setter seg nye strømmemål
Den Nent-kontrollerte strømmetjenesten blinker seg ut et nytt mål på antall abonnenter.
Nent-gruppen lar seg ikke skremme av lanseringen av Disney+ i Norden og setter seg et nytt mål på antallet kunder i løpet av 2020. Det nye målet er på tre millioner kunder og er et signal fra toppsjef Anders Jensen om at ambisjonen med Viaplay økes.

Det betyr at Viaplay må hente inn mer enn 700.000 nye kunder i løpet av året og tallet er 100.000 høyere enn tidligere mål. Nents strømmetjeneste er allerede godt i gang med å klare målet og hadde ved utgangen av juni i år 2,7 millioner kunder.

Dermed må Jensen og resten av Viaplay-teamet kapre nye 300.000 kunder i løpet av årets siste kvartal.

Etter Netflix er Viaplay og HBO de største strømmetjenestene på nordisk nivå, men Jensen mener ingen av konkurrentene matcher Viaplay på bredde og dybde i tilbudet.

- Vi fortsetter å slå forventningene og den siste oppgraderingen av våre måltall viser at relevansen i tilbudet vårt og styrken i strategien vil ta oss til milepælen tre millioner kunder i Norden, sier Jensen i en melding.

I den ferske markedsoppdateringen kommer det frem at antall strømmede minutter økte med 34 prosent i juli og august sammenlignet med samme periode i 2019. Innenfor området sport var veksten på hele 52 prosent.

- Viaplay er en unik nordiske strømmehistorie med svært engasjerte seere og vi ser nå frem til å ønske nye kunder velkommen i både Norden og i nye markeder som Baltikum fra neste år, sier Jensen.

Image-text:

Sikter mot tre millioner:

Nent-sjefen Anders Jensen sier Viaplay har som mål å kapre tre millioner kunder innen utgangen av 2020. Det betyr at Viaplay må kapre 300.000 nye kunder i løpet av andre halvår.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- I dag pantes ni av ti flasker og bokser her til lands. Vårt mål er å få inn den tiende også, sier markedsdirektør.
Kampanje 21.09.2020
- 2019 går inn i historien som et av de aller mest spennende årene vi noensinne har hatt, sier partner.
Kampanje 21.09.2020
Sponsor- og Eventforeningen er ikke blitt rådført før regjeringen legger frem sin krisepakke mandag ettermiddag.
Kampanje 21.09.2020
TV-anmelderne triller terningkast fem og seks for premiereklare «Norsk-ish».
Kampanje 21.09.2020
Men to selskaper taper fortsatt enormt med penger.
Kampanje 21.09.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt