AddToAny

VG bryter opp stillheten: - Samtaleredder i ubehagelige situasjoner

Med reklamebyrået SMFB blåses det nytt liv i slagordet «dagen er ikke helt det samme uten VG.»
Det har vært noen gode uker for VG som først beholdt tittelen som Norges største mediehus med en samlet dekning for papir og nett på 2,2 millioner personer og deretter ble opplagsvinner med sitt digitale produkt, VG+. Økningen var her på hele 20.854, en vekst på ni prosent i et marked som økte med litt over tre prosent.

Samtidig fortsetter arbeidet med å revitalisere kommunikasjonskonseptet til VG og det kjente slagordet «dagen er ikke den samme uten». I flere år har arbeidet med å sette VG inn i en meningsfull kontekst for moderne forbrukere pågått og nå er SMFB og VG klar med en ny kampanje som er en oppfølger til fjorårets «Fy f**n!»-kampanje.

- Der den forrige kampanjen fokuserte på reaksjonene til folk i det de ble eksponert for en ny VG-sak, viser denne hvordan innholdet i VG har en spesiell plass i det daglige liv. Både som småprat blant familie, noe å bli sinna eller glad for, og som samtaleredder i litt ubehagelige situasjoner, sier Pia Ølstad, kreatør i SMFB.

Hilde Gammels æ ter, markedssjef i VG, sier det etter fjorårets suksess «var naturlig å videreføre dette kommunikasjonskonseptet».

- VG favner bredt hos alle og kobler nordmenn sammen i hverdagen. Fordi vi har de beste historiene, og «dagen er ikke helt den samme uten», sier hun.

Her kan du se den nye reklamefilmen til VG og SMFB.

- Det nye været

Rådgiver og daglig leder i SMFB, Kristian Schø ning-Kristiansen, sier VG har «et slagord som stemmer godt overens med merkevaren. '

- Dagen er ikke helt den samme uten, det er jo en grunn til at man har trykka seg inn på VG før man i det hele tatt har rukket å tenke over hvorfor man plukka opp mobilen. I det siste halvannet året har vi delt saker og diskutert nyheter som aldri før. Man kan nesten påstå at VG er det nye været, noe man kan snakke med alle om, og det føltes som en veldig riktig videreføring av fjorårets kampanje, sier Kristian Schøning-Kristiansen

Kampanjen er brettet ut på TV, digitalt, utendørs og radio. Filmproduksjon er som sist gjort av Bacon med Andreas Riiser på regi, og radio er produsert av Sagveien Resort.

Teamet bak den nye filmen har vært Pia Ølstad, Linus Hjellstr ö m og Hans Martin R ø nneseth på det kreative, mens planner har vært Hanne Danielsen. Konsulent har vært Kristian Schøning-Kristiansen med prosjektlederne Mari Jacobsen, Henriette Valeur og Vibeke Wiedsvang.

Image-text:

- Det nye været:

VG er ute med ny reklamefilm som blåser nytt liv i det gamle slagordet «dagen er ikke helt det samme uten VG.». - Man kan nesten påstå at VG er det nye været, noe man kan snakke med alle om, sier Kristian Schøning-Kristiansen i SMFB.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Reklamebyrået Clear Channel styrker salgsteamet med flere signeringer.
Kampanje 17.10.2021
Til våren dukker landets nye justisminister opp i underholdningsprogrammet «Kompani Lauritzen».
Kampanje 17.10.2021
Grønnere løsninger fristet når Joachim Husby skulle finne seg ny jobb.
Kampanje 16.10.2021
Try står samtidig bak en helt ny profil og nytt design.
Kampanje 15.10.2021
Henter fra Azerion, BCW og Høyskolen Kristiania.
Kampanje 15.10.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt