Equinors argumenter for hvorfor de skal tømme Nordsjøen og mer til (les: Australbukta) for olje blir lekkert pakket inn, og presentert som rene fakta.
Et av Norges største mediehus velger altså å publisere Equinors svar, mer olje, som uimotsagt forklaring på hvordan vi skal løse klimakrisa. I en global kontekst hvor tilliten til mediene allerede er svekket; hva slags konsekvenser har det? Jeg skjønner at mediene sliter med inntekter etter at internett ble en greie, men det får da være grenser for hvor lite integritet man skal ha.
Reklamefest
Redaksjonen er koblet av, og annonseavdelingen er koblet på. Journalistikken blir sparket ut av podcast-studioet, og inn kommer reklamebransjen. Equinor med sin enorme pengesekk seiler galant inn med sin propaganda og krampaktige forsøk på å gafle i seg mest mulig av kaka.
Equinor brukte i juni bilder fra skolestreikene for klima. «Mange mener vi må slutte med olje. Hvorfor er da