- Fram til no er er 60 prosent av bileta på UiOs nettstad utan denne forklarande teksten, som skal gjera bileta meir forståelege for blinde og svaksynte. Tallause oppfordringar frå nettredaktørane ved UiO om å fylla ut denne rubrikken, har heller ikkje ført til resultat, fortel Tomm Eriksen som leier gruppa for brukaropplevingar hos Universitetets senter for informasjonstenester (USIT).
Forklarande tekst til bilete
Derfor har USIT tatt i bruk kunstig intelligens for å få lagt ein forklarande tekst til alle bilete som manglar det. Underdirektør Ivar Holm i Underavdelinga for brukarnære tenester, forklarar korleis dei gjer det i praksis.
- Først sender me eit bilete til Google Cloud. Så får me tilbake eit forslag på engelsk av kva biletet inneheld. Deretter sender me det vidare til Google Translate, der teksten blir omsett til norsk bokmål. Så kan det endelege resultatet sendast til redigeringsverktøyet Vortex som forslag til alternativ tekst under det aktuelle biletet. Dermed er me visse på at det kjem ein omtale i den boksen. No ynskjer me at endå fleire på Universitetet i Oslo tar i bruk kunstig intelligens og