AddToAny

Tv-seerne er sultne på mer «Truls à la Hellstrøm»

Tv-seerne er sultne på mer «Truls à la Hellstrøm»
Hadde nesten 400.000 seere på sesongpremieren. Onsdag var Truls Svendsen og Eyvind Hellstrøm tilbake på skjermen med en ny porsjon «Truls à la Hellstrøm».
Første sesong ble ikke bare en seersuksess, de stakk også av med prisen for beste underholdningsprogram på Gullruten i år.

Gårsdagens sesongpremiere hadde 386.000 seere og en andel på 33 prosent blant alle seere mellom 10 og 79 år. Fjorårets premiere hadde til sammenligning 448.000 seere.

- «Truls à la Hellstrøm» fortsatte å sjarmere seerne i går på sin kulinariske reise i Toscana. 386.000 seere, og en andel på 43,9 prosent i den kommersielle målgruppen, 20-49, er en meget sterk premiere på denne andre sesongen av konseptet. Og det er mye å glede seg til i fortsettelsen når radarparet skal til Texas, New York, København, Cannes, Modena og Lofoten. Og med både «Farmen» og «Otto har fått nok» senere på kvelden ble onsdagen veldig sterk for TV 2, med en andel på 25,9 prosent i målgruppen 20-49, sier TV 2s programredaktør Jarle Nakken.

«Farmen» hadde 565.000 seere og «Otto har fått nok» hadde 280.000 seere.

Image-text:

Har seertekke:

Eyvind Hellstrøm og Truls Svendsen fortsetter sin kulinariske reise på TV 2 i høst. Foto: TV 2.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- Aris Theophilakis unnlater å ta opp et essensielt element, skriver Henrik C. Hernes i Amidays. Nok en gang kommer et reklamebyrå kreativitet til forsvar. Ikke overraskende.
article_web Kampanje 18.12.2018
- Flere salgsdager synes å være den eneste medisinen. I virkeligheten er dette en langsom, men sikker vei i døden, skriver Stian Lyberg. Norsk detaljhandel har slitt i lengre tid, og stadig flere salgsdager synes å være den eneste medisinen.
article_web Kampanje 17.12.2018
- Annonsører snakker jo bare om seg selv, skriver Ivar Vereide. I podcast-episoden Tinius Talks på Kampanje fra 10.
article_web Kampanje 14.12.2018
Trigger-sjef Bente Kvam Kristoffersen skriver om å lede et byrå når alt går galt. Trigger var på full fart mot stjernene. Mange, kanskje oss selv inkludert, følte at vi nærmest var uovervinnelige. Så gikk det fryktelig galt.
article_web Kampanje 13.12.2018
NRKs sportssjef ser ingen ny Northug i horisonten. NRKs sportssjef Egil Sundvor er blant de mange som tar tungt på nyheten om at Petter Northug legger opp som langrennsløper på toppnivå.
article_web Kampanje 12.12.2018

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt