AddToAny

Tv-kommentator skal løfte norsk tennis

Tv-kommentator skal løfte norsk tennis
Håkon Bjercke har de siste seks årene jobbet i det digitale byrået One Communication AS. Han har jobbet som mediesjef, manager, reporter og kommentator både i radio og fjernsyn og spesifikt med idrett.
Bjercke har vært rangert på høyt internasjonalt nivå som junioralpinist, han har utdannelse fra Salt Lake City, Utah og også vært gjennom NTG-systemet som alpinist. Fra 1. juni starter han som markedsdirektør i Norges Tennisforbund.

- I vår nye markedsdirektør, har vi vært ute etter en som kjenner idrett og sponsorarbeid, en som har jobbet i, og med, media og som har den digitale kompetansen som kreves for å synliggjøres i 2016 og fremover. Håkon har god erfaring fra alle de tre og vi gleder oss til å få ham på laget, sier generalsekretær Alexander Kjær i Norges Tennisforbund.

Bjercke skal ha fokus på tennisens produkter, arrangementer, sponsormarkedet og å synliggjøre norsk tennis.

- Jeg er en idrettsmann av hele mitt hjerte. Tennis har jeg liten erfaring fra, men jeg har mange ideer og erfaringer fra alpint som skal komme norsk tennis til gode. Jeg dirrer nå etter å ta tak i alt det flotte og spennende jeg ser er på gang, og jeg ser viktigheten av å bygge sterke lag, forteller Bjercke selv.

Håkon Bjercke har jobbet som alpinkommentator for Eurosport siden 1997 og vil fortsette med det parallelt med jobben i forbundet. I tillegg har han tidligere vært reporter og programleder i både Budstikka og Radio Norge, samt mediesjef i Stabæk Fotball.

Kommentér

Håkon Bjercke har jobbet som alpinkommentator i Eurosport siden 1997, og han vil fortsette med dette parallelt med den nye jobben i Norges Tennisforbund. Foto: Eurosport

Håkon Bjercke ny markedsdirektør i Norges Tennisforbund.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

I tillegg ansetter de to helt uten erfaring i faget. - Det de mangler av erfaring fra programmatisk veier de mer enn opp for med friske øyne og nye perspektiver.
Kampanje 27.09.2021
Konflikten mellom Clas Brede Bråthen og skiforbundet kan få en løsning dersom partene blir enige om det nye forslaget som ble sendt til hopplandslagets sponsorer denne helgen.
Kampanje 27.09.2021
McDonald's og Nord DDB sjarmerer Sølvfisk-juryen.
Kampanje 27.09.2021
- Jeg har latt meg fascinere av Nidaros, sier han.
Kampanje 27.09.2021
Ifølge en undersøkelse fra Norsk senter for informasjonssikring har hele én av fem nordmenn blitt mer bekymret for sin egen sikkerhet på nett det siste året.
Kampanje 27.09.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt