AddToAny

TV 2 og Telenor enige om ny avtale - avslutter TV-konflikten

Over 500.000 husstander får TV 2-kanalene tilbake.
Saken blir oppdatert.

TV 2 og Telenor er blitt enige om en ny avtale, syv uker etter at partene brøt forhandlingene. Rundt 550.000 husstander, tilsvarende rundt én million TV-seere, har vært uten tilgang til TV 2s kanaler like lenge.

- Vi er glade for å ha kommet til enighet med Telenor om en langsiktig og fremtidsrettet samarbeidsavtale. Nå kan vi endelig ønske seerne velkommen tilbake, og ikke minst takke for tålmodigheten som har blitt satt på prøve. Avtalen er viktig i den harde konkurransen mot internasjonale strømmetjenester, og sikrer seerne godt norsk innhold i årene som kommer, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, i en pressemelding.

Den nye avtalen innebærer at Telenors T-We-kunder får tilbake tilgangen til alle TV 2s kanaler. I tillegg får de strømmetjenesten TV 2 Play inkludert i TV-abonnementet sitt i løpet av året.

- Vi ønsker å takke alle våre kunder for tålmodigheten. Nå kan de igjen se TV 2s gode innhold via T-We. Vi gikk til forhandlinger med ønske om et langsiktig samarbeid med TV 2 der vi investere mer i norsk kvalitetsinnhold, og skaper et enda bedre TV-produkt for kundene våre. Disse ambisjonene blir ivaretatt i den nye avtalen, sier Camilla Amundsen, leder for TV og bredbånd for Telenor Norge.

Anslag Kampanje har gjort og hentet inn, viser at TV 2 har mellom 60-70 millioner kroner i tapte inntekter i måneden på bruddet med Telenor. Telenors TV-sjef Camilla Amundsen mener mye av forklaringen på uenigheten skyldes TV 2s kostnader til TV-sport som norsk fotball, Champions League og spansk fotball.

TV 2 har på sin side argumentert med at de står i en global konkurranse og at Telenor betaler mindre enn andre distributører.

Redaksjonen anbefaler Premium

Taper 60-70 millioner kroner på TV-konflikten - derfor krangler TV 2 og Telenor om en ny TV-avtale

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

NRK-profilen har meldt midlertidig overgang fra NRK Sørlandet til Nyhetsdivisjonen.
Kampanje 17.05.2022
- Vi trenger gode bjellesauer i alle sektorer, og her kan DNB gripe muligheten til å vise seg fram som ansvarlige og offensive, sier Åse Wetås.
Kampanje 16.05.2022
Michael Solbakken og Knut-Ole Mathisen skal styrke byråets film- og designavdelinger.
Kampanje 16.05.2022
Ni av ti TV-seere valgte Eurovision på lørdag. Det er ny rekord.
Kampanje 16.05.2022
Fastfood-giganten McDonalds har begynt prosessen med å selge sin virksomhet i Russland etter 30 år i landet.
Kampanje 16.05.2022

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt