AddToAny

- Tror Olav Sandnes rødmer litt når han ser hva han har sagt

- Tror Olav Sandnes rødmer litt når han ser hva han har sagt
- TV 2-sjefen er ute etter å score billige poenger på vår bekostning, skriver Discovery-direktør Espen Skoland i dette innlegget.
Jeg skjønner at Olav Sandnes er ute etter å score billige poenger på vår bekostning. Men jeg tror egentlig at han rødmer litt når han ser hva han selv har sagt.

Sandnes vet veldig godt at vi forholder oss til de lovene og reglene som gjelder for kringkastingsfeltet, både i Norge, Storbritannia og EU. Han har sikkert selv satt seg inn i dette lovverket da han og TV2 vurderte å etablere seg utenlands for å få sende denne typen reklame.

Jeg tror også Sandnes skjønner ganske godt at grepet om den kommersielle tv-bransjen strammes til når regjeringen på den ene siden raust deler ut statsstøtte på 135 millioner kroner til et TV 2 som går 400 millioner i pluss, og på den andre siden struper en sentral finansieringskilde til de to eneste kommersielle kringkasterne som ikke mottar penger fra staten. Så å kalle koblingen mellom spillreklame og kulturarbeidsplasser for kunstig, er i bestefall flåsete.

Sandnes hevder at han er opptatt av at alle skal konkurrere på like vilkår. Da kan det vel være greit å minne Olav Sandnes på at TV 2 har hatt særordninger og incentiver sammenhengende siden 1992, med unntak for 2010-2011 og 2016-2017. Da blir det ganske hult å si at alle burde forholde seg til de samme reglene når han har hatt disse særfordelene.

Det er vel heller ikke riktig når Sandnes sier at et forbud ikke vil gange TV 2 direkte. Hvis TV 2s konkurrenter mister store inntekter, styrker dette TV 2 vesentlig i kampen om sportsrettigheter, formater og tv-produksjoner.

Espen Skoland er k ommunikasjonsdirektør i Discovery Networks.

Image-text:

Svarer TV 2-sjefen:

Regjeringen vil forby tv-reklame for utenlandske pengespill. Discovery-direktør Espen Skoland reagerer nå på uttalelser fra TV 2-sjef Olav Sandnes.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Ett år etter at IKT Norge varslet en GDPR-norm for reklamebransjen, er den enda ikke klar.
article_web Kampanje 20.05.2019
Den amerikanske internettgiganten Google vil begrense samarbeidet med kinesiske Huawei, som Det hvite hus ser på som en sikkerhetsrisiko.
article_web Kampanje 20.05.2019
- Dette er en viktig kontrakt for oss, sier Ahead-sjef Per Engh-Halvorsen.
article_web Kampanje 19.05.2019
Vil verken intervjues eller fotograferes.
article_web Kampanje 18.05.2019
Susanne Vedvik Kalleberg vender tilbake til retail.
article_web Kampanje 18.05.2019

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt