AddToAny

- Trist at Dentsu Aegis bidrar til å forvrenge konkurransen

- Trist at Dentsu Aegis bidrar til å forvrenge konkurransen
- Det er ikke sant at undersøkelsen utelukkende er basert på svar fra kundelister, skriver Regi-sjef Robert Skölfman i dette svaret til byråleder Pelle Stensson i Dentsu Aegis.
Hvert år gjennomfører Regi en bransje- og kundeundersøkelse i både Sverige, Norge og Finland. Dette innebærer at vi henter svar fra ulike kilder. Delvis fra byråenes egne kundelister, som deretter samles og aggregeres, og delvis fra egne lister. Det er altså ikke sant at undersøkelsen utelukkende er basert på svar med kundelister som underlag. Vi sørger også for at hver kunde som svarer har hatt et kundeforhold gjennom kontrollspørsmål. Vår ambisjon er å lage en så god bransje- og kundeundersøkelser som mulig.

Dette utgjør også en stor forskjell sammenlignet med Byråprofil, som utelukkende er en omdømmeundersøkelse. Der kan altså kjøpere av kommunikasjonstjenester vurdere byråer som man bare kjenner til, men der det faktisk ikke eksisterer et reelt kundeforhold.

Vi har også mottatt svar og vurderinger på Dentsu-byråene, nettopp ved å ta i bruk en rekke ulike utvalg. Vi har imidlertid ikke fått et tilstrekkelig grunnlag for at disse byråene kan inkluderes i den endelige rangeringen.

Hva Pelle Stensson mener med at de som kjøper undersøkelsen i ettertid blir får en bedre oppfølging i selve informasjonshåndteqingen, så skjønner vi ikke helt hva han her ute etter her i form av spekulasjoner. Det må han gjerne utdype, så svarer vi gjerne på det.

Til slutt så er det alltid bra med konkurranse og det er selvsagt trist at Dentsu, gjennom å ikke delta fullt ut i undersøkelsen, selv bidrar til å forvrenge den.

Image-text:

Svarer Dentsu-sjef:

Administrerende direktør i Regi, Robert Skölfman svarer Dentsu Aegis' byråleder Pelle Stensson, som har valgt å trekke sine byråer fra Årets Byrå-undersøkelsen.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Anti står bak ny identitet, kommunikasjonskonsept og mediestrategi.
Kampanje 04.06.2020
Eier og utgir avisene Sunnhordland og Bømlo-Nytt.
Kampanje 04.06.2020
- Vi skal gjøre det vi kan for å bidra til mange medaljer fremover, sier ny utstyrssponsor.
Kampanje 04.06.2020
- En drømmedesigner, sier daglig leder i Høien.
Kampanje 04.06.2020
- Å sette kreativiteten i en trykk-koker kan resultere i fantastiske innovasjoner, skriver innovasjonsdirektør Inge Hofstad Kjeilen i Red Dentsu X.
Kampanje 04.06.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt