AddToAny

Telenor får nye markedsdirektører i Norge og Sverige: - Har demonstrert svært gode lederegenskaper

Telenor får nye markedsdirektører i Norge og Sverige: - Har demonstrert svært gode lederegenskaper
Da markedsdirektør June Solbekk forsvant til Sverige, ble det en ledig plass for Fredrik Hoel.
Fredrik Hoel, som i dag leder markedsførings- og salgstaben i Telenor Norge, tar over rollen som markedsdirektør for privatmarkedet etter June Solbekk.

- Fredrik Hoel har lang erfaring i Telenor og har vært en pådriver for en rekke av våre viktigste og mest spennende merkevareaktiviteter. Han har demonstrert svært gode lederegenskaper og er derfor en utmerket etterfølger for Solbekk. Med disse endringene er vi godt rustet for en begivenhetsrik høst, sier Ric Brown, mobildirektør i Telenor Norge.

Hoel har vært i Telenor siden 2010, og har siden klatret raskt oppover i systemet og hatt flere sentrale roller i mobildivisjonen.

- Jeg føler meg privilegert som får jobbe med å utvikle Telenor som merkevare. Det spennende med Telenor er at så å si alle har et forhold til oss, vi er en sentral del av folks hverdag. Uavhengig av om du er ung eller gammel, kunde eller ikke kunde, så vekker Telenor følelser og blir lagt merke til, sier Hoel til Kampanje.

- Vi er i en usikker tilværelse

Videre sier han at det vil bli spennende og utfordrende å utvikle konsepter som skal tale til flere målgrupper, over flere formater.

- Også ser jeg selvfølgelig frem til å jobbe med folkene hos oss, vi har et fantastisk kompetansemiljø i Telenor, som det er gøy og lærerikt å få være en del av, sier Hoel.

- Hvilke tanker har du gjort deg rundt å drive markedsføring under koronakrisen, som har vist seg å være svært krevende?

- Det er ingen tvil om at vi er i en usikker tilværelse. Vi er likevel heldige som har et bredt sett av kanaler, hvor vi treffer kundene godt. I tider som dette får vi virkelig se hvor viktig det vi leverer er for befolkningen, og at det hjelper med å skape trygghet i en usikker tid. I begynnelsen av koronautbruddet tilpasset både vi og andre aktører kommunikasjonen for å speile den unike og annerledes hverdagen. Til tross for at situasjonen fortsatt er uoversiktlig, så er både måten vi møter kundene på og måten kundene bruker våre tjenester er mer eller mindre tilbake til «normalen», sier Hoel.

Lano-comeback til topps i reklamebørsen: - Et unntak fra normalen

- Står foran en spennende tid

Hoel blir altså June Solbekks arvtager, mens Solbekk blir markedsdirektør for privatmarkedet i Telenor Sverige. Solbekk har tidligere vært leder Djuice Norge, men gikk over til Telenor i 2015.

Der har hun både vært salgsdirektør og markedsdirektør med ansvar for Telenor Norges merkevarestrategi.

- June har gjort en formidabel jobb her i Telenor Norge, og kan vise til svært solide resultater. Vi kommer til å savne hennes sterke bidrag, men gleder oss på hennes vegne for den erfaringen hun nå vil ta fatt på, sier Brown.

Solbekk får kommersielt ansvar for privatmarkedet i Telenor Sverige, i tillegg til det strategiske ansvaret for varemerket.

- Jeg gleder meg over muligheten til å lede Telenors Sveriges Consumer-enhet og høste erfaringer fra et annet marked hvor Telenor har en utfordrer-posisjon. Telenor Sverige står foran en spennende tid i en bransje med beinhard konkurranse. Jeg er derfor spent på å bli en del av teamet i Telenor Sverige og gleder meg til å jobbe med en av Sveriges mest spennende merkevarer, sier Solbekk.

Image-text:

Rykker oppover:

Både June Solbekk og Fredrik Hoel rykker opp i Telenor-systemet. Solbekk forsvinner til Sverige og Hoel tar over rollen som markedsdirektør for privatmarkedet i Norge. - Jeg føler meg privilegert som får jobbe med å utvikle Telenor som merkevare. Foto: Telenor

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- Aldri før har vi sett at en serie har løftet seg så raskt på én dag, sier TV 2s programredaktør.
Kampanje 22.09.2020
Salgssjef Per Mörlin er blant de Discovery-ansatte som har tatt sluttpakke.
Kampanje 22.09.2020
- Vi synes denne prisøkningen her er for høy, sier kommunikasjonsansvarlig for Altibox, Andreas Veggeland.
Kampanje 22.09.2020
- Glade for at vi har klart å ferdigstille omstillingen uten konflikter, sier Discovery-topp.
Kampanje 22.09.2020
Nådde drømmegrensene før tiden.
Kampanje 22.09.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt