Dagligvarehandelen
04.10.2022
Mattrender på TikTok kan gi mersalg av frukt og grønt, særlig hvis butikken legger til rette for det. Kristine Birkeland Thune hos Meny Åsane er alltid på hugget.
Ikke alle som jobber i butikk, er like ivrige på sosiale medier. For noen er det en tidstyv, andre har teknologiske barrierer som holder dem tilbake. Uansett vil det lønne seg å fange opp hvilke mattrender som er i tiden, og som gjør seg gjeldende på plattformer som TikTok. Kundene bør finne ingrediensene når de kommer for å handle.
Følger med privat
Kristine Birkeland Thune er fruktog grøntansvarlig hos Meny Åsane Storsenter i Bergen. Hun er blant dem som selv følger nøye med på det som skjer på TikTok.
- Butikken er ikke på TikTok enda, men jeg følger med privat. Det er mye spennende å finne om man følger matprofiler, så det blir litt scrolling på mobilen. Om noe slår an, dukker det jo relativt ofte opp der, si
Gå til medietFølger med privat
Kristine Birkeland Thune er fruktog grøntansvarlig hos Meny Åsane Storsenter i Bergen. Hun er blant dem som selv følger nøye med på det som skjer på TikTok.
- Butikken er ikke på TikTok enda, men jeg følger med privat. Det er mye spennende å finne om man følger matprofiler, så det blir litt scrolling på mobilen. Om noe slår an, dukker det jo relativt ofte opp der, si