AddToAny

Spray blir til Amedia Innholdsbyrå

Spray blir til Amedia Innholdsbyrå
Skal ta en enda tydeligere posisjon ut i markedet og knytte seg tettere opp mot Amedias merkevare.
Satsingen på innholdsmarkedsføring i mediekonsernet Amedia styrkes nå ytterligere. Det Amedia-eide selskapet Spray hadde en vekst på 44 prosent i andre kvartal 2020, sett opp mot samme periode i fjor. Nå skifter innholdsbyrået navn til Amedia Innholdsbyrå.

Sara Narvhus Oksdøl, administrerende direktør i nye Amedia Innholdsbyrå, har hatt ansvaret for å lede selskapet gjennom omstillingsprosessen. Hun mener de gode resultatene skyldes at selskapet kan rendyrke arbeidet med nasjonal og lokal innholdsmarkedsføring.

- Vi skal med navneskiftet ta en enda tydeligere posisjon ut i markedet og knytte oss tettere opp mot Amedias merkevare. Med veksten vi har sett i år på tross av korona, sikter vi mot en omsetning på rundt 85 millioner kroner i 2020, sier Oksdøl.

Hun beskriver reisen fra å kun være innholdsbyrået til Nettavisen, til å ha ansvaret for innholdsmarkedsføring for alle Amedias 75 lokalaviser og Nettavisen som både krevende og lærerik.

Sterk utvikling i etterspørselen

Det ble i 2019 gjort flere endringer på den kommersielle innholdssiden i Amedia. Forretningsområdene affiliate marketing, shopping og sportspill ble flyttet ut av byrået og over til Nettavisen. Oksdøl beskriver dette som strategiske grep for å sikre vekst på produksjon og distribusjon av innhold for annonsørene.

- I tillegg ansatte vi egne strategiske rådgivere som kun jobber med salg av innholdsmarkedsføring. Det er nå totalt 38 ansatte som jobber med innholdsmarkedsføring i konsernet, legger hun til.

- Spisser verdiforslaget

Konsernsjef i Amedia, Anders Opdahl, er ikke i tvil om at en styrket satsing på kommersielt innhold vil bli en svært viktig inntektskilde for konsernet i årene som kommer. Han forteller at de har sett en sterk utvikling i etterspørselen for innholdsmarkedsføring over hele landet.

- I tillegg til vår størrelse og nasjonale dekning, skiller Amedia Innholdsbyrå seg fra konkurrentene gjennom å representere 76 unike aviser, sier konsernsjefen.

Han mener Norge er forskjellig, akkurat som Amedia.

- Navneendringen reflekterer dette fortrinnet. Vi spisser verdiforslaget ytterligere, og satser kraftfullt for videre vekst, avslutter Opdahl.

Image-text:

Ledergruppen i nye Amedia Innholdsbyrå

Fra venstre: Trym Grønseth, Anna-Marie Augustin, Danny Pellicer, Sara Narvhus Oksdøl, Martina Sahlin og Ingrid Kvam.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

JCP står bak Zalandos andre norske reklamekampanje.
Kampanje 20.10.2020
NTB kaster seg inn i kampen om det norske markedet for lagring og gjenfinning av bilder og video. I dag lanserer nyhetsbyrået mediebank for alle.
Kampanje 20.10.2020
- Med dramatisk nedgang i lønn og en usikker fremtid er det naturlig at mange ser etter utfordringer utenfor bransjen, skriver prosjektleder Chirsten Castberg i 6. Sans.
Kampanje 20.10.2020
Skal ta opp kampen med telegigantene.
Kampanje 20.10.2020
- Anti er et miljø jeg har vært fascinert av lenge, så å ha landa en jobb her føles veldig bra, sier Drogseth.
Kampanje 19.10.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt