AddToAny

Snakker ut på amerikansk TV i natt - CBS betaler minst 60 millioner for intervju med Meghan og Harry

Forventningene før det kongelige intervjuet med hertuginne Meghan Markle og prins Harry er enorme.
Den amerikanske TV-kanalen CBS betaler Oprah Winfreys produksjonsselskap, Harpo, et sted mellom 60 og 77 millioner kroner for rettighetene til intervjuet hertuginne Meghan Markle og prins Harry. Det skriver VG søndag med henvisning til Wall Street Journal.

Det er ventet at intervjuet vil ryste det britiske kongehuset og forventningene driver også reklameprisene i taket. CBS skal ha bedt om 325.000 dollar for en 30-sekunders reklamespott, eller rundt 2,8 millioner kroner.

- Du har sagt noen ganske sjokkerende ting her, sier Oprah Winfrey til Meghan Markle i intervjuet.

Her kan du se traileren som CBS har lagt ut på sine sider.

Intervjuet skal sendes natt til mandag norsk tid på den amerikanske kanalen og dagen etter på den britiske TV-kanalen ITV. Etter at ekteparet, som har fratrådt sine kongelige plikter, flyttet til California, har de to hatt et svært komplisert forhold til resten av det britiske kongehuset. I intervjuet trekker Harry også paralleller til sin mor, Lady Diana.

Korte klipp som er sluppet fra intervjuet i forkant, har drevet opp forventningene om at paret nå vil ta bladet fra munnen.

- Jeg er klar til å snakke, sier hertuginnen i et klipp fra intervjuet.

Selv om reklameprisene har skutt i været, blir det likevel peanøtter sammenlignet med prisen på en tilsvarende reklame på den amerikanske fotballfinalen Super Bowl på samme kanal. CBS gikk da ut med en pris på 5,6 millioner dollar, eller rundt 50 millioner kroner, skriver Sporting News.

Image-text:

Kongeintervju:

Hertuginne Meghan Markle og prins Harry intervjues av Oprah Winfrey og programmet sendes i natt på amerikansk TV. Reklameprisene i været etter massiv oppmerksomhet før intervjuet. Foto: NTB/Scanpix.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

NRK får igjen flest nominasjoner - og Netflix dukker opp for første gang på listen.
Kampanje 16.04.2021
- Uten en løsning vil det ikke spille noen rolle om det er publisistene eller annonsørene som sitter på de beste og skarpeste dataene, skriver Jan Berthrand Danielsen i Adform.
Kampanje 16.04.2021
- Disse ansettelsene svarer på våre kunders ønske om å løse enda flere kommunikasjonsutfordringer på ett sted, sier byråleder i MSL, Rolf Aaneland.
Kampanje 16.04.2021
- Budskapet er tydelig, roser Gullfisk-juryen.
Kampanje 15.04.2021
- Et klart førstevalg hos alle som var involvert i prosessen, sier markedssjefen.
Kampanje 15.04.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt