AddToAny

Slik blir våren på TV3: - Vi må bli mer forutsigbare som kanal

Slik blir våren på TV3: - Vi må bli mer forutsigbare som kanal
Slipper løs Luksusfellen-avlegger og flere kjendiser på kjøkkenet. Torsdag kveld ga Nordic Entertainment Group (Nent) presse, reklamekjøpere og produksjonsbransje en sniktitt på vårens tv-meny på Parkteatret i Oslo.
Der kunne programdirektør Andreas Bakka Hjertø fortelle at de tar flere grep for å holde på seerne.

- Vi må bli mer forutsigbare som kanal. Folk må vite hva de får når de skrur på TV3, sa programdirektør Andreas Bakka Hjertø fra scenen.

Stikkordene er «underholdende», «edgy» og «morsomt».

- Vi har lyst til å lage konsepter som gjør at folk får lyst til å snakke om det i morgen på jobben og vi ønsker noen ganger å gå litt over streken. Vi jobber mye med å ta konseptene inn i en moderne tidsalder, sa han.

Blant vårens nysatsinger finner vi «Wisting», en av Norges mest påkostede dramaserier noensinne. Den har Sven Nordin i hovedrollen og er basert på Jørn Lier Horsts suksessfulle krimunivers.

- Vi ser frem til en sesong der vi endelig kan vise frem noen av de største satsningene Nordic Entertainment Group har gjort på drama og sport noensinne. Det er alltid gøy med store mesterskap som Håndball-EM og -VM, som samler hele Norge foran tv-skjermen nå i desember og januar, og vi tror at også storserien «Wisting» er noe mange seere vil få med seg, sier administrerende direktør i Nent Group, Vegard Drogseth, i en pressemelding.

Selv om TV3 skal være gjenkjennelig for seerne, er det også funnet plass til et knippe nye programmer. Ett av dem er imidlertid basert på en av kanalens aller største og pålitelige seersuksesser. «I lomma på Silje» er det nye programmet til Silje Sandmæl, kjent fra «Luksusfellen», der hun møter fem norske kjendiser for å lære dem om økonomi.

Humorserien «Henrik Uber alles» handler om Henrik Thodesen og hva som skjer når han begynner å kjøre Uber, samtidig som han forsøker å få fart på karrieren som komiker igjen.

Både «I lomma på Silje» og «Henrik Uber alles» ble først lansert som en del av årets høstprogrammer, men har blitt liggende over til vårsesongen.

I tillegg blir det selvfølgelig nye sesonger med «Camp kulinaris», «Luksusfellen», «Boligjakten» og «Paradise Hotel».

- I «Camp kulinaris» og «I lomma på Silje» har vi fått med oss kjendiser som er villige til å avsløre både konkurranseinstinkt og privatøkonomi. Ekte drama får man selvsagt gjennom «Paradise Hotel», som har vært en ung underholdningsfavoritt på flere plattformer i et helt tiår nå. Vi har også to helt nye dramaserier, lun humor i «Henrik Uber alles» og «Wisting», basert på bestselgerbøkene til Jørn Lier Horst, sier programdirektør Andreas Bakka Hjertø.

Se intervju med programdirektør Andreas Bakka Hjertø og programlede Silje Sandmæl:

Image-text:

Klare for TV3-våren:

Silje Sandmæl, kjent fra «Luksusfellen», er aktuell med et nytt program på TV3. Her er hun med programdirektør Andreas Bakka Hjertø og Kjartan Skjelde fra «Camp kulinaris». Foto: Eivor Eriksen

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

NRKs sportssjef ser ingen ny Northug i horisonten. NRKs sportssjef Egil Sundvor er blant de mange som tar tungt på nyheten om at Petter Northug legger opp som langrennsløper på toppnivå.
article_web Kampanje 12.12.2018
Tror Petter Northugs merkevare har et stort potensial fremover. Klokken 12 i dag forteller Petter Northug et samlet pressekorps på Scandic Lerkendal i Trondheim at han legger opp som langrennsløper.
article_web Kampanje 12.12.2018
Tv-seerne har ikke gitt opp håpet om semifinale. Norge knuste Nederland i det som blir en av mange skjebnesvangre kamper i håndball-EM for Norges del. Sendingen hadde et snitt på 738.000 seere og en topp på 850.000 på TV3.
article_web Kampanje 12.12.2018
Avslørte nyheten i Stockholm i dag. I formiddag har det amerikanske gigant-konsernet Amazon avholdt en pressekonferanse i Stockholm, som det har vært knyttet stor spenning til. Konsernet hadde på forhånd lovet å slippe en stor nyhet.
article_web Kampanje 12.12.2018
Verizon skriver ned enorme verdier i mediesatsing. Historien er i ferd med å gjenta seg selv - nok en gang.
article_web Kampanje 12.12.2018

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt