Det er også slik at boligen fortsatt må vedlikeholdes, og nødvendige oppgraderinger må gjennomføres.
Etter en liten sjekkrunde hos noen ulike bransjeorganisasjoner for håndverksbedrifter, er tilbakemeldingen nokså unison: Ikke vent med reparasjoner eller andre oppgraderings- eller oppussingsjobber du hadde planlagt. For når krisen er over, er det ikke sikkert at håndverksbedriften du trenger, eksisterer lenger.
Du kan forvente god informasjon
Dersom du i disse dager kontakter et håndverkerfirma og bestiller en jobb, kan du forvente å bli godt informert om firmaets smittevernrutiner før de tar fatt på jobben.
- Som kunde kan du forvente at håndverkeren viser til at bedriften har rutiner som ivaretar smittevernet. Hvilke rutiner dette er, vil variere noe, men de som er organisert i vår bransjeorganisasjon vil i hvert fall fortløpende motta gode rutinebeskrivelser som de kan legge til grunn for smittevernsarbeidet i sin bedrift. Disse revideres og oppdateres i takt med utviklingen i samfunnet, sier Frank Ivar Andersen, daglig leder i Byggmesterforbundet.
Eksempel på sjekkliste fra malerfirma.
Både Byggmesterforbundet (bransjeorganisasjon