AddToAny

Skavlan står bak årets reflekser til Refleksdagen: - Det er ingen unnskyldning

I dag markeres Refleksdagen. Som vanlig har Trygg Trafikk fått kjendishjelp med refleks-designet.
Det er Trygg Trafikk, sammen med Fremtind Forsikring, som står bak Refleksdagen som har blitt markert hvert år siden 2006. I 15 år har de kjørt ut store kampanjer for å minne folk på å bruke refleks når høst- og vintermørket nå banker på dør.

Deres oppfordring på dagen er å sette av fem minutter til å feste reflekser på jakker, bagger og sekker.

Markeres over hele landet

Refleksdagen markeres over hele landet, og alle Trygg Trafikks regionskontorer har forskjellige markeringer. Troms og Finnmark, Viken, Oslo og Trøndelag har alle delt ut reflekser til både tilfeldige, og målgrupper som barn og innvandrere, i tillegg til å informere om viktigheten av å bruke refleks.

- Vi opplever mye interesse for refleksdagen, både fra pressen og andre både private og offentlige aktører som ønsker å spre budskapet om refleksdagen i sine kanaler. På vei til kontoret i dag la jeg også merke til at flere aktører stod på gata og delte ut reflekser. Vi i Trygg Trafikk syns det er flott å se at så mange markerer refleksdagen og setter fokus på viktigheten av å bruke refleks, sier Janina Mosti, kommunikasjonsrådgiver i Trygg Trafikk.

I tillegg til å dele ut og informere om refleksdagen ruller de også ut en action-fylt kampanjefilm fra 2019.

- Kampanjefilmen blir vist på kino i flere fylker denne måneden, i tillegg til at vi annonserer med den på sosiale medier, sier Mosti.

På sosiale medier får Trygg Trafikk hjelp av Nucleus. Det var også de som hadde idéen bak kampanjefilmen.

Se Trygg Trafikks kampanjefilmer nederst i saken.

Kjendisdesignere

Siden 2009 har de fått hjelp fra kjente idrettsutøvere, artister og kunstnere til å designe refleksene sine til Refleksdagen. Blant annet har Pushwagner, Kygo, og Therese Johaug designet refleksene. I år er det Fredrik Skavlan som har ansvaret.

- Som far til seks, har jeg mast om refleks så lenge jeg kan huske. Jeg tror ikke jeg er en spesielt engstelig pappa, men jeg vet som bilist hvor skremmende usynlig både voksne og barn blir i det norske høstmørket. Det er ingen unnskyldning for ikke å få på deg refleksen, sier Skavlan til Trygg Trafikk.

Han var selv aldri i tvil da han ble spurt om å være årets refleksdesigner. I tillegg til å være TV-personlighet så er han også tegner og illustratør for Dagens Næringsliv.

- Årets refleks spiller på at katter ser i mørket, men også at katteøyne er som en refleks i mørket. Dessuten er katter det jeg er nest best på å tegne, etter hunder, sier Skavlan.

Hans Martin Sørensen fra Trygg Trafikk er veldig godt fornøyd med at Skavlan tok på seg ansvaret som designer.

- Fredrik Skavlan har en særpreget strek med bred appell. Det er tydelig i årets refleksdesign, som er både humoristiske og karakteristiske i uttrykket - og passer like godt for barn som for voksne, sier Sørensen.

Se kampanjefilmen, produsert av GoElectra, her:

Se informasjonsfilm her:

Image-text:

Designer:

I tillegg til å ha sitt eget talkshow, så er Fredrik Skavlan en ivrig illustratør. I år er det han som står bak designet på Refleksdagens refleks. Foto: Pernilla Thelaus I London: Ben MacIntyre. Foto: Grabs fra sending

Designet:

Refleksene er som nevnt designet av Fredrik Skavlan. Foto: Reflexprodukter.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Det ble fem norske gull i den internasjonale reklamekonkurransen.
Kampanje 26.11.2021
Ulvang vil at folk skal kjøpe brukt under årets Black Week.
Kampanje 26.11.2021
- I en ombruksbasert økonomi vil salgskampanjer utspille sin rolle, fordi ingen vil tjene på å selge masseproduserte varer til spotpris, skriver Preben Carlsen i Good.
Kampanje 26.11.2021
Clear Channel får muligheten til å selge reklame på busser og trikker også 2023, men så kan det være slutt.
Kampanje 26.11.2021
Aldri har det vært solgt mer norsk sjømat i utlandet enn i år. Nå inngår Sjømatrådet en samarbeidsavtale med Karsten Warholm.
Kampanje 26.11.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt