AddToAny

Singletown lokker seere til Dplay: - Tallene ser svært lovende ut

Singletown lokker seere til Dplay: - Tallene ser svært lovende ut
Premiere-episoden er det mest sette enkeltprogrammet på Dplay de siste 100 dagene.
Kampanje skrev nylig om at TV-anmelderne totalslaktet Dplays nye reality-satsing «Singletown» før premieren torsdag kveld. Mens Dagbladet trillet terningkast én, landet VGpå en toer.

Tall fra Discovery viser at 62.000 seere hadde fikk med seg «Singletown» i løpet av premierekvelden og morgen etter. Søndag kveld hadde seertallet økt til 134.000.

- Dette er tall vi absolutt kan leve med for en nysatsing, og vi har forventninger om at tallene vil legge på seg litt utover uka. Til sammenlikning gjorde «Singletown» det bedre på første dags visning enn hva første episode av «Ex on the Beach» oppnådde på premieren, sier Torbjørn Årsland, kommunikasjonsrådgiver i Discovery til Kampanje.

- «Singletown» starter innholdsmessig litt forsiktig, så eskalerer det ganske raskt når introduksjonene er overstått. Men om serien innfrir Dagbladets anmelders behov for gruppesex på skjermen, gjenstår å se, legger Årsland til.

Morten Wiberg, tv- og radiosjef i Carat, sier til Kampanje at premiere-episoden av «Singletown» er det mest sette enkeltprogrammet på D-play de siste 100 dagene.

- Vi må da kunne si at dette så langt ser svært lovende ut. Det gir Discovery et godt tilsig av seere til sin digitale plattform, sier Wiberg.

- Omtrent alle seerne var under 49 år, noe som også er positivt for det kommersielle markedet, legger han til.

Image-text:

Strandløver i byen:

Daniel Louis og Pierre Louis, som blant annet er kjent som deltagere i flere sesonger av «Ex on the Beach», er programledere i Dplay-serien «Singletown». Foto: Discovery

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

JCP står bak Zalandos andre norske reklamekampanje.
Kampanje 20.10.2020
NTB kaster seg inn i kampen om det norske markedet for lagring og gjenfinning av bilder og video. I dag lanserer nyhetsbyrået mediebank for alle.
Kampanje 20.10.2020
- Med dramatisk nedgang i lønn og en usikker fremtid er det naturlig at mange ser etter utfordringer utenfor bransjen, skriver prosjektleder Chirsten Castberg i 6. Sans.
Kampanje 20.10.2020
Skal ta opp kampen med telegigantene.
Kampanje 20.10.2020
- Anti er et miljø jeg har vært fascinert av lenge, så å ha landa en jobb her føles veldig bra, sier Drogseth.
Kampanje 19.10.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt