AddToAny

Sandefjordsbyrå spiser seg større i Oslo - legger bak seg nytt rekordår

Sandefjordsbyrå spiser seg større i Oslo - legger bak seg nytt rekordår
Sandefjordsbyrå setter omsetningsrekord i sitt 15. år.
Strategi-, design- og kommunikasjonsbyrået Metro Branding kan se tilbake på året 2018 med både omsetningsrekord og stor økning i antall ansatte.

- Det ser veldig positivt ut, sier Paal- André Schwital, managing partner i Metro Branding.

I fjor økte Metro Branding omsetningen med ti millioner kroner fra året før.

- Vi har fått inn nye kunder i tillegg til at det har vært en utvikling av eksisterende kunder hva gjelder strategi, UX og content også har vi satset veldig mye på performance, sier han.

På listen over de nyeste tilskuddene i porteføljen finner en blant andre Blush, NTB, Norwegian, Hansa Borg Bryggerier, Bærum kommune, Bertel O. Steen, Weber og Saint Gobain-konsernet.

Rekordomsetning

Det endte med 52,2 millioner i omsetning og et driftsresultat på 3,4 millioner kroner. Driftsresultatet er imidlertid ikke det høyeste i selskapets historie, men bedre enn tilsvarende overskudd i 2017.

- Vi er strålende fornøyde med 2018-tallene, særlig tatt i betraktning av kraftig vekst finansiert over drift og nyetablering i Oslo, sier Metro-toppen.

Metro Branding har holdt til i Sandefjord siden 2004, og har siden den gang vokst seg store i byråsammenheng.

- For 15 år siden slo vi sammen Redaksjonen og Metro som var et rådgivnings- og designselskap. Vi har drevet med content marketing lenge før det var noe som het det, men rigget har vært mer eller mindre det samme. Men vi har klart å endre oss med markedet. I 2004 skrev vi kanskje 100 kundemagasiner, mens vi i år gjør ti, sier han.

Nye Oslo-lokaler

Etableringen av et kontor i Oslo i fjor var et naturlig neste steg for videreutviklingen av selskapet og en del av forretningsstrategien. Metro Branding flyttet på nyåret ut av co-workingmiljøet Spaces til egen adresse i Karl Johan.

- Har flyttingen til Oslo vært avgjørende for omsetningsveksten?

- Det har helt klart bidratt i og med at de aller fleste kundene er i Oslo. Men også i forhold til rekruttering har dette vært et viktig tema. Fra første mars er vi permanent seks stykker på Oslo-kontoret, men vi har plass til ti og det skal på plass både UX-ressurser og flere rådgivningsressurser. Det er grenser for hvor mange vi kan hente inn som bor i Vestfold og det å ha et oslokontor har vært en viktig trigger i forhold til å få tak i enda bedre folk, sier Schwital.

Totalt regner han med at det innen sommeren jobber rundt 40 stykker totalt i Sandefjord og Oslo.

- Vi har ønske om å vokse, jobbe med enda flere spennende kunder og tiltrekke oss de flinkeste folkene. Da er Oslo et naturlig sted å være, for vi mener at det er her den største veksten vil komme fremover. Det gjør det enklere å invitere «hjem» til oss, forteller Paal- André Schwital, Managing Partner i Metro Branding.

Her ser du tallene til Metro Branding for 2018. Alle tall i MNOK.

Metro Branding 2018 2017 Endring i prosent

Omsetning 52,2 41,2 + 26,3

Byråinntekt 38,5 32,1 + 20,0

Driftsresultat 3,1 2,6 -

Resultat før skatt 3,1 2,6 -

Image-text:

På flyttefot:

Sandefjordsbyrået Metro Branding har fått seg ny adresse i hovedstaden og melder om sterke tall. - Vi er strålende fornøyde med 2018-tallene, særlig tatt i betraktning av kraftig vekst finansiert over drift og nyetablering i Oslo, sier Paal-André Schwital i Metro Branding.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Nå skal han være med å bygge opp et helt nytt vekst-konsept i Norge.
article_web Kampanje 23.04.2019
- Jeg trodde at vi var best tjent med å beholde det gamle navnet, sier Geir Isaksen.
article_web Kampanje 23.04.2019
- Vi har en dystopisk fremtid i vente om dette skal være malen, skriver Christian André Berg og Terje Dybdahl i Very Agency.
article_web Kampanje 22.04.2019
- Vi har enormt høye ambisjoner for Dreams og kommer til å vokse kraftig de neste årene, sier gründer.
article_web Kampanje 22.04.2019
- Jeg er glad for å være på plass hos Nord DDB, blant både nye og kjente fjes.
article_web Kampanje 22.04.2019

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt