AddToAny

Rederiet Torvald Klaveness - Skulle en av våre 82.000-tonnere seilt på strøm, ville batteriene veid 90.000 tonn

Rederiet Torvald Klaveness - Skulle en av våre 82.000-tonnere seilt på strøm, ville batteriene veid 90.000 tonn
Torvald Klaveness vil ta miljøansvar, og leder Lasse Kristoffersen håper på en helt ny type teknologi. NOR-SHIPPING 2017: Administrerende direktør Lasse Kristoffersen i rederiet Torvald Klaveness ser på framtida med et positivt blikk.
Han lurer på hvorfor alle spør om hva vi skal leve av i Norge etter oljen.

For ham er svaret: Digitalisering og miljø.

- Vi gjør det jo allerede, sier Kristoffersen engasjert.

- I shipping møtes nå digitalisering og miljø. Det kan få store, positive gevinster. Dette er en kanonmulighet for Norge, både på teknologi og tjenester, sier Kristoffersen.

Norge er i en nesten gudegitt posisjon, ifølge Kristoffersen. Han trekker fram at vi har et komplett maritimt kluster. Vi har verdens mest innovative maritime miljø, har kommet lengst på digitalisering, har risikovillige og framoverlente rederier, designselskap, verft, leverandører og klasseselskap i tet, maritimt orienterte banker, finansinstitusjoner og forsikringsselskaper og myndigheter som samarbeider, bidrar og legger til rette.

I drift fra 2020: Verdens første autonome skip i drift skal erstatte 40.000 vogntogturer i året

Ansvar for Paris-oppfølging

Selv vil Lasse Kristoffersen ha en liten rolle i det hele. Rederiet Thorvald Klaveness, med røtter tilbake til 1946, har ikke vært redd for å prøve nye retninger. Den tradisjonen jobber Kr

Les mer

Flere saker fra Teknisk Ukeblad

VY ber kundene bruke hansker og vaske seg godt både før og etter turen. - Har ikke kapasitet til å vaske mellom hver tur.
Teknisk Ukeblad 29.03.2020
Vi tok med Kona på harrytur. En elektrisk SUV, folkelig priset og med rundt 450 kilometers rekkevidde? Det er ikke rart Hyundai Kona electric raskt ble ettertraktet da den kom på markedet i 2018.
Teknisk Ukeblad 29.03.2020
Mange land lider under manglen på testreagenser. Anders Fomsgaard fra Statens Serum i Danmark kommer nå til unnsetning med en lavpraktisk løsning.
Teknisk Ukeblad 28.03.2020
Kan føre til stenging av flere olje-sand-prosjekter. Canadisk tungolje er nå så billig at det koster mer å frakte den til raffineriene enn verdien på selve oljen.
Teknisk Ukeblad 28.03.2020
Daimler og VW sies å sondere et mulig samarbeid om programvare.
Teknisk Ukeblad 28.03.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt