AddToAny

Postnord med ny visuell identitet: - Enklere, vennligere og mer fremoverlent

Postnord med ny visuell identitet: - Enklere, vennligere og mer fremoverlent
Målet er å bli den foretrukne merkevaren innenfor logistikk- og kommunikasjonsløsninger i Norge.
Det er ikke bare Posten som pusser opp merkevaren sin i disse dager - det samme gjør konkurrentene i Postnord. Ifølge selskapet er den nye identiteten deres et resultat av en ny nordisk merkevarestrategi, som skal bidra til å forenkle netthandleres hverdag.

Se video nederst i saken.

- Vi, sammen med andre aktører, spiller en viktig rolle i menneskers hverdag ved å levere varer som kjøpes i nettbutikker. Spesielt under en pandemi og med nye forsterkede preferanser for netthandel, har vår rolle blitt tydelig forsterket og vil bli det i tiden fremover, sier selskapets kommunikasjon- og markedsdirektør Ole A. Hagen i en melding.

Med det Hagen kaller økt forbrukerfokus og fortsatt høy leveringskvalitet, sier han at de skal styrke sin posisjon i det norske markedet.

- Med en forsterket visuell identitet skal vi gjenspeile den utviklingen som har funnet sted for vårt tjenesteutvalg og vår dekningsgrad, for å tilpasse oss forbrukeres preferanser i Norge. Vi er godt rustet til å møte den økte konkurransen innen levering av pakker, og det ønsker vi å gjenspeile gjennom en enklere, vennligere og mer fremoverlent Postnord-identitet, sier han.

Assisterende kommunikasjons- og markedsdirektør Maria Korban sier at Postnords mål er å bli den foretrukne og valgte merkevaren innenfor logistikk- og kommunikasjonsløsninger - for både bedrifter og privatpersoner i Norge.

- Derfor er det viktig at vår identitet synliggjør hvordan vår verdi er å være koblingen mellom forbrukerne og alt de bryr seg om. En identitet som, i likhet med varemerket vårt, er dynamisk og i stadig utvikling, men som samtidig viderefører vår ikoniske blåfarge og logo. Det har vært et veldig spennende utviklingsarbeid mellom landene det siste året, og vi er sikre på at vi vil bli en enda tydeligere og differensiert aktør, sier hun.

Den nye visuelle identiteten er utviklet i samarbeid med The North Alliance-byrået Bold. Ifølge meldingen har byrået tatt utgangspunkt i den blå Postnord-fargen, og utvidet fargepaletten for å gi en bedre brukeropplevelse på alle digitale flater.

- En ny designhåndbok skal formidle følelsen av at Postnord er et selskap i konstant bevegelse, og en unik typografi skal gi karakter og øke lesbarheten på mobil. Bold har også utviklet ny bildestil, hvorav en del er skapt i 3D og gjenspeiler layoutelementer fra designhåndboken reprodusert i ulike naturlige materialer for en taktil og fysisk opplevelse av varemerket, heter det videre i meldingen.

Image-text:

Pusser opp merkevaren:

Postnords nye visuelle identitet er utviklet i samarbeid med byrået Bold. Se video nederst i saken. Foto: PostNord

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Eirik Sjo Engen i reklamebyrået Mvh. skriver om tre ting han mener markedsførere kan lære av Forsvaret.
Kampanje 04.12.2020
- Vi har stor tro på at publikum forstår at det ikke var ment rasistisk eller nedsettende, sier Charlo Halvorsen i NRK.
Kampanje 04.12.2020
Møt Innafor-programleder Vilde Bratland Erikstad i Desemberintervjuet.
Kampanje 04.12.2020
613.000 var på det meste innom TV3 i løpet av Norge-Polen torsdag.
Kampanje 04.12.2020
Fikk ni priser i internasjonal pris for innholdsmarkedsføring.
Kampanje 04.12.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt