VVS Aktuelt
20.10.2020
En storstilt rebranding av Pipelife Norge staker ut en historisk satsing på innovasjon og bærekraft. Selskapet lanserer allerede neste år fossilfrie rør basert på avfall fra skogindustrien.
Målet er å være klimanøytral i 2050. Bedriften har siden starten i 1969 vært et industrieventyr basert på norsk industriproduksjon. Til sammen har Pipelife nå 250 ansatte fordelt på de tre lokasjonene Surnadal, Stathelle og Ringebu. 90 prosent av alle leveranser her i landet er produsert i rørprodusentens norske fabrikker.
Les merFornyer selskapet
Selskapet fornyer nå logoen og det visuelle uttrykket i en storstilt rebranding av selskapet. Målet er å befeste sin posisjon i markedet basert på bærekraft, innovasjon, samarbeid og nærhet. De ansatte har stemt frem hvilke av FNs bærekraftsmål bedriften skal satse på, og den nye strategien er forankret fra grasrota og helt opp til konsernledelsen.
Lanserer fossilfrie rør
Ifølge selskapets nye strategi skal Pipelife være klimanøytral i 2050. Selskapet har i flere år jobbet med fossilfrie alternativer og har det siste året hatt et prøveprosjekt i Sverige for å fremstille rør basert på avfall fra skogindustrien. Prosjektet har v�